Trends in verpakkingsontwerp: ontwerpen met oog op online verkoop

online-verpakking-ontwerp-flexdesign

Een verpakking is allang niet meer slechts een functioneel omhulsel van een product. Consumenten proeven met hun ogen, dus het is zaak eruit te springen in het schap én online. Hoe doe je dat in deze tijd?  Een verpakking ontwerpen is een samenspel tussen de bescherming van het product, distributiegemak, kosten, duurzaamheid en aandach...
Lees ook
Empack Reconnect wordt online only evenement

Empack Reconnect wordt online only evenement

Empack Reconnect, de vakbeurs voor verpakkingstechnologie, wordt een volledig online evenement dat op donderdag 17 september plaats vindt. Dit betekent dat de fysieke vakbeurs in Jaarbeurs Utrecht niet doorgaat. Onlangs kondigde Easyfairs Empack Reconnect aan als hybride verpakkingsevenement, maar de meerderheid van de community bleek de voorkeur te...

Bedrijven kunnen consumenten beter voorlichten middels verpakkingen

Bedrijven kunnen consumenten beter voorlichten middels verpakkingen

Een onderzoek van DNV-GL laat zien welke invloed verpakkingen hebben op de keuze van consumenten voor een product. Consumenten hebben het meeste vertrouwen in de voedselveiligheid van merkproducten. Meer informatie op de verpakkingen zou consumenten er toe kunnen verleiden om meer voor een product te betalen.

Easyfairs: Bezoekers spreken vertrouwen uit in Empack Utrecht 2020

Easyfairs: Bezoekers spreken vertrouwen uit in Empack Utrecht 2020

Beursorganisator Easyfairs is klaar voor de organisatie van Empack Utrecht 2020. De vakbeurs voor de verpakkingsindustrie stond in eerste instantie gepland in maart, maar is vanwege het coronavirus verplaatst naar 15, 16 en 17 september 2020. Inmiddels heeft Easyfairs alle denkbare protocollen klaarstaan om verpakkingsprofessionals op een veilige en...