Trends in verpakkingsontwerp: ontwerpen met oog op online verkoop

online-verpakking-ontwerp-flexdesign

Een verpakking is allang niet meer slechts een functioneel omhulsel van een product. Consumenten proeven met hun ogen, dus het is zaak eruit te springen in het schap én online. Hoe doe je dat in deze tijd?  Een verpakking ontwerpen is een samenspel tussen de bescherming van het product, distributiegemak, kosten, duurzaamheid en aandach...
Lees ook
Programma Empack Reconnect bekend

Programma Empack Reconnect bekend

Deze week, donderdag 17 september, vindt Empack Reconnect plaats. Organisator Easyfairs maakt vandaag het kennisprogramma bekend. Het programma bestaat uit interactieve sessies die op elkaar aansluiten, maar tegelijkertijd bezoekers ook de ruimte biedt om actief vragen te stellen, innovaties te bekijken en direct in contact te komen met deelnemende...

Folie dat echt vers houdt

Folie dat echt vers houdt

Vershoudfolie doet niet altijd wat het moet doen. Het is niet doorlaatbaar voor gassen, dus houdt het de beschermende atmosfeer waaronder groente en fruit worden verpakt binnen de verpakking. Door het ‘ademen’ van deze versproducten verandert de samenstelling van die atmosfeer, wat de houdbaarheid van het verpakte product niet ten goede...

Europese organisatie zet stappen met digitaal watermerk op verpakkingen

Europese organisatie zet stappen met digitaal watermerk op verpakkingen

AIM, een organisatie van 85 Europese merkeneigenaren, begint een project op semi-industriële schaal op het gebied van digitale watermerken. Het gaat testen of de techniek inderdaad helpt bij het sorteren van verpakkingen. Dit moet leiden tot recyclaat van hogere kwaliteit.