Heineken gaat cidermarkt openbreken

13 maart 2009

AMSTERDAM – Heineken gaat met haar nieuwe cidermerken Strongbow Gold en Jillz het supermarktkanaal in.

De uitrol vindt plaats na een eerste test in het horecakanaal. Onderzoek van Heineken wees uit dat 75 procent van de vrouwen en 38 procent van de mannen geen of weinig bier drinkt. Dit terwijl de alcoholconsumptie in deze groep (18-35 jaar red.) met 7 procent is gestegen.

'We horen van vrouwen dat ze in de kroeg niet weten wat ze moeten drinken, omdat ze niet van bier houden en twijfelen aan de kwaliteit van de wijn', zegt marketeer Pascal van Ham op Distrifood.nl. Heineken verwacht dat de cidermarkt circa 6 miljoen consumenten groot is.

'Minder calorieën'
'Cider is een natuurlijk product met alle positieve dingen van bier: verfrissend en dorstlessend. Bovendien is het minder zoet, bevat het minder calorieën en is het voordeliger dan bijvoorbeeld een mixdrankje.'

In het nieuwe ciderschap van Heineken mikt het merk Strongbow Gold op mannen. Het fruitiger Jillz is speciaal gemaakt voor vrouwen. Voor een 4-pack van beide merken is de adviesprijs €4,59.

Lees ook:
Heineken Nederland gaat cider verkopen (17 november 2008)

Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:
Alle artikelen over cider

Altijd op de hoogte blijven?