Kellogg’s lasert logo op cornflakes

15 oktober 2009

DEN BOSCH - Kellogg’s heeft een nieuw wapen om zich te onderscheiden van huismerken. De cornflakesproducent wil met een laser het merklogo in de cornflakes branden.

Het bedrijf heeft daarvoor een speciale laser ontwikkeld, meldt Nuzakelijk. Het Kellogg’s-logo is op de cornflakes te branden zonder dat de smaak wordt aangetast. Wel wordt nog uitgebreid getest voor elke individuele cornflake daadwerkelijk een logo krijgt.

Volgens Marketing Tribune winnen drinkontbijten, cornflakes en muesli snel marktaandeel ten koste van het traditioneel ontbijt. Huismerken pikken hier volgens de site graag een graantje van mee.

Als het een succes wordt, zullen andere Kellogg’s-merken, zoals Special K en Frosties volgen

Lees ook:
Pindarecall kost Kellogg's 70 miljoen (19 maart 2009)

Kellogg's test kleinere doos (28 januari 2009)

Niet ontbijten kost NL 3 miljard (12 januari 2009)

Kellogg's: 'Ontbijtgranen géén snoep' (5 juni 2008)

CSI Kellogg's onderzoekt vleermuis (25 mei 2007)

Appel met gelaserd logo (23 april 2007)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Kellogg's

Altijd op de hoogte blijven?