Kraft: 'probiotische kaas teleurstelling'

20 februari 2009

CHICAGO - Kraft heeft tot nu toe weinig succes met haar probiotische kaas onder de LiveActive-range. Volgens CEO Irene Rosenfeld is de afzet van het product teleurstellend.

Dat meldt de website Nutraingredients.com. Kraft lanceerde de kaas twee jaar geleden op de thuismarkt. Volgens analisten zou het product niet aanslaan bij Amerikaanse consumenten.

Dat blijkt nu het geval. Kraft heeft, ondanks de teleurstellende verkopen, nog niet besloten om de probiotische kaas te saneren.

'Producten die zijn gericht op spijsvertering blijven interessant voor onze consumenten. Vandaar dat we een gevarieerd productaanbod blijven aanbieden', aldus een woordvoerder van de multinational.

Volgens Ewa Hudson, analist bij Euromonitor, is kaas niet de meest ideale productdrager voor probiotica. 'Consumenten zien kaas niet als een gezond product. Daarentegen beschouwen zij yoghurt wel als een gezonde propositie.'

Lees ook:
Nieuwe probiotische cultures Hansen (1 december 2008)

Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:
Alle artikelen over probiotica

Altijd op de hoogte blijven?