Nieuwe Chocomel in smeltende ijssculptuur

10 juli 2013

UTRECHT - Om het nieuwe design van Chocomel en het drinken van koude Chocomel onder de aandacht te brengen, is op het Domplein in Utrecht een 5 meter hoge ijssculptuur onthuld.

De outdoor-campagne bestaat uit een ijssculptuur met binnenin 'het koudste blikje Chocomel van Nederland'. Dat blikje zal door het smelten van het ijs na ongeveer 3 tot 5 dagen (dus naar verwachting tusen 13 en 15 juli) gaan vallen.

Smeltmoment voorspellen

Op www.chocomeltdown.nl kunnen deelnemers voorspellen wat volgens hen het smeltmoment wordt, door een (virtuele) ijskoeler in te zetten.

De koeler wordt standaard gevuld met 5 ijsblokjes (goed voor 5 minuten). De marge kan verlengd worden door extra ijsblokjes te verdienen.

Wetenschapsjournalist Diederik Jekel (bekend van onder meer De Wereld Leert Door) helpt deelnemers bij hun voorspellingen. Dit doet hij door via Facebook en Twitter geregeld aan te geven welke factoren van invloed zijn op het smeltproces.

Het smelten kan live worden gevolgd via twee livestreams, op zowel desktop als mobiel.

Nieuw design: terug naar 'roots'

Het nieuwe Chocomel-design grijpt op een eigentijdse manier terug naar de ‘roots’ van het merk, die al sinds 1932 bestaan: de merknaam, de gele kleur en het handje met een glas chocolademelk. De nieuwe verpakking is ontworpen door Tag: Belgium.

De vorm van de ijssculptuur gaat uit van het Chocomel-blikje, maar dan als totem, geïnspireerd op de Azteken. Dit waren namelijk de uitvinders van vloeibare chocolade, stelt ontwerper Luuk Bode.

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven?