Unilever gaat meer corporate branden

14 januari 2009

ROTTERDAM - Unilever wil dit jaar wat meer naar buiten treden met het eigen logo. Het is een volgende stap in een proces dat al was ingezet met het plaatsen van de U op de producten.

Dat zegt Unilever-woordvoerder Gerbert van Genderen tegen evmi.nl. Reden voor deze prominentere corporate branding is volgens hem dat er nog onbenutte mogelijkheden zijn. 'Verder zijn we gewoon trots op het merk.'

Het zal overigens uitsluitend gebeuren op terreinen waar Unilever op het gebied van social responsability en vitaliteit (gezond, looking good - feeling good) bezig is.

Nu al sponsort Unilever onder meer de NOC*NSF en de KNVB. Toekomstige activiteiten waar Unilever zijn logo aan verbindt, zullen breder gaan. Concrete voorbeelden wil Van Genderen Stort echter nog niet geven.

De reclames voor de afzonderlijke producten blijven overigens zoals ze waren, ook rond sponsoring, zoals het gebruik van het Unox-merk bij de Nieuwjaarsduik of de Elfstedentocht. 'Daar moet geen Unilever-logo bij, omdat we de consumenten niet in verwarring willen brengen.'

Lees ook:
'Unox mag Elfstedentocht niet sponsoren' (7 januari 2009)

Unilever in zee met KNVB (6 juni 2008)

Unilever grootste adverteerder Nederland (11 januari 2008)

Warchild op Ben & Jerry’s (12 oktober 2007) 

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Unilever

Alle berichten over reclame

Altijd op de hoogte blijven?