FrieslandCampina onderzoekt verkoop Riedel

28 februari 2017

FrieslandCampina onderzoekt de verkoop van vruchtensappen- en vruchtendrankenfabrikant Riedel in Ede. Het concern wil meer de nadruk leggen op zuivel.

Volgens Roelof Joosten, ceo van Koninklijke FrieslandCampina N.V. hangt het onderzoek naar de verkoop samen met de actualisering van route2020, de strategie van het concernstrategie. Daarin wordt meer de nadruk gelegd op het zuivelportfolio.

Bij Riedel werken 200 mensen. Het bedrijf maakt momenteel deel uit van de business group FrieslandCampina Consumer Products Europe, Middle East & Africa. De geconsolideerde netto-omzet van de vruchtensappen- en vruchtendrankenactiviteiten bedroeg in 2016 ongeveer 125 miljoen euro. Medewerkers, ondernemingsraad, vakbonden, klanten en leveranciers zijn geïnformeerd.

Marktleider

Riedel is volgens FrieslandCampina in Nederland marktleider op het gebied van vruchtensappen en vruchtendranken. Tot het portfolio van Riedel behoren bekende merken als Appelsientje, CoolBest, DubbelFrisss, Taksi en Extran.

Het productassortiment wordt verkocht op de Nederlandse en Belgische markt en is verkrijgbaar in onder meer supermarkten, horeca, kantines, benzinestations en automaten.

 

Lees ook:

FrieslandCampina neemt kaaspakhuis A-ware over (15 december 2016)

Altijd op de hoogte blijven?