Unilever verkoopt AdeS Latijns-Amerika aan Coca-Cola

2 juni 2016

Unilever verkoopt AdeS (sojafruitdrankjes) in Latijns-Amerika aan Coca-Cola Femsa en The Coca-Cola Company. De activiteiten worden verkocht voor 575 miljoen Amerikaanse Dollar (515 miljoen euro).

Met de verkoop wil Unilever haar portfolio in Latijns-Amerika opnieuw vormgeven om duurzame groei te bereiken en de focus te versterken.

AdeS heeft een potentieel dat binnen het Coca-Colasysteem volledig gerealiseerd kan worden, stelt Miguel Kozuszok van Unilever in Latijns-Amerika.

Bredere range

Met AdeS kan Coca-Cola in Latijns-Amerika een bredere range aan niet koolzuurhoudende drankjes bieden.

Het AdeS-merk is momenteel op de markt in Brazilië, Mexico, Argentinië, Uruguay, Paraguay, Bolivia, Chili en Colombia.

Flopte in Europa

AdeS flopte als AdeZ in Europa. Het was er in 2006 op de markt gekomen, waaronder ook in Nederland. Het was toen het eerste nieuwe merk van het concern in veertien jaar.

Bij het stoppen in Nederland stelde het concern:  "Het is moeilijker dan gedacht om de Nederlandse consument te overtuigen van de gezondheidsvoordelen van soja’. In landen in Zuid-Amerika is dat eenvoudiger."

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven?