World Food Center onthult plan voor publiekstrekker WFC Experience

30 juni 2017

De realisatie van het World Food Center (WFC) in Ede is opnieuw een paar stappen dichterbij gekomen. Het Amerikaanse BRC Imagination Arts heeft een eerste plan gepresenteerd voor de spectaculaire WFC Experience. Het bedrijf is gespecialiseerd in het ontwerpen van bijzondere attracties en experiences, zoals de Heineken Experience. Volgens financieel specialist Leisure Development Partners komt het uit op jaarlijks 350.000 bezoekers.

Grote (inter)nationale agrofoodbedrijven

Door het BRC-plan hebben opnieuw een aantal grote (inter)nationale agrofoodbedrijven toegezegd mee te werken aan de ontwikkeling van het WFC.  Naast de al bekende partners als Albert Heijn, Scelta Mushrooms, DSM, Wageningen UR, Albron, gemeente Ede, provincie Gelderland en WFC Development, hebben nu ook FrieslandCampina, Nestlé, KeyGene en de Rabobank hun medewerking toegezegd. De provincie Gelderland heeft besloten om 15 miljoen euro te reserveren voor de realisatie van het WFC.

World Food Center

Het World Food Center wordt een unieke omgeving waar bedrijfsleven, consumenten, overheden en kennisinstellingen met elkaar werken om een snelgroeiende wereldbevolking te blijven voorzien van kwalitatief hoogwaardig voedsel. De WFC Experience is een unieke publieksattractie die bezoekers uit binnen- en buitenland laat zien wat de Nederlandse landbouw, wetenschap en voedingsmiddelenindustrie te bieden hebben.

WFC Experience

In de WFC Experience gaan bezoekers ervaren hoe hun voedsel wordt geproduceerd, bewerkt, getransporteerd en gegeten. Dit gebeurt met technieken als virtual reality, hologrammen en 3D, gemengd met storytelling en het zelf actief meedoen door de bezoekers.

Het WFC biedt bezoekers ook een kans om samen met wetenschappers te werken aan gezond en duurzaam voedsel. Zes universiteiten (Amsterdam, Groningen, Maastricht, Nijmegen, Utrecht en Wageningen) werken aan een gezamenlijk onderzoeksprogramma, inspelend op de grote aantallen geïnteresseerde consumenten die het WFC jaarlijks zullen bezoeken.

Lees ook:

     

Altijd op de hoogte blijven?