Ab InBev maakt ontbijtdrankje van bierbrouwresten

EVMI_AB InBev

Ieder jaar blijven er wereldwijd 30 miljoen ton graanresten - bierbostel in vaktaal - over van het bierbrouwen. Het leeuwendeel van deze resten wordt hergebruikt als diervoeders. Ab InBev maakt van wat nog overblijft ontbijtdrankjes, meldt Retail Detail.

AB InBev, de grootste bierbrouwer ter wereld, wil minder graan verspillen en inzetten op circulaire economie. Het concern ontwikkelde een speciaal fermentatieproces om de graanresten te hergebruiken. De brouwer claimt de eerste te zijn om “die graanresten opnieuw in te zetten als basis voor nieuwe kwalitatieve hoogwaardige en natuurlijke voedingsproducten.” Kennelijk heeft AB InBEv nooit gehoord van bostelbrood, dat al eeuwen wordt gebakken van diezelfde overgeschoten graanresten. Het AB InBev-drankje, 'Canvas', is als pilotproject sinds donderdag in de VS te koop.

Bron: Foodlog

Lees ook
AB InBev introduceert nieuwe bieretiketten voor verantwoord drinken

AB InBev introduceert nieuwe bieretiketten voor verantwoord drinken

Bierbrouwerij AB InBev gaat al haar bieretiketten aanpassen met tips voor verantwoord drinken, zoals ‘Drink niet als je zwanger bent’, ‘Drink niet als je rijdt’ en ‘Drink niet als je borstvoeding geeft’. Eind 2020 staan deze roulerende boodschappen op 60 procent van de etiketten, in 2021 op alle etiketten.

TivoliVredenburg creëert circulair logistiek systeem

TivoliVredenburg creëert circulair logistiek systeem

Muziekpodium TivoliVredenburg zorgde ervoor dat bierbrouwerij AB InBev de lege flesjes van frisdrankproducent Vrumona vervoert waarna het bij de afvalverwerker terechtkomt. Daar worden de gebruikte flesjes tot nieuwe flesjes gemaakt.

Corona veroorzaakt daling bierverkoop AB InBev en Heineken

Corona veroorzaakt daling bierverkoop AB InBev en Heineken

De coronacrisis zorgde de afgelopen maanden voor een daling van de bierverkoop van de grote brouwerijen AB InBev en Heineken. In veel landen sloot de horeca vanwege het coronavirus de deuren, wat een negatief effect had op de verkoop van bier. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van beide brouwerijen.