Albert Heijn voegt 150 nieuwe producten aan plantaardig assortiment toe

Albert Heijn beeldbank vegetarisch

Beeld: Albert Heijn

Albert Heijn breidt het plantaardige assortiment uit met 150 nieuwe producten. Daarmee wil de supermarktketen de standaard zetten op plantaardige voeding.

Albert Heijn ondersteunt de beweging naar een meer plantaardig voedingspatroon waarbij 60% van de eiwitten afkomstig is van plantaardige bronnen, zegt de keten op de website. Om dit doel te behalen breidt Albert Heijn het vegetarische en plantaardige assortiment uit. Ook verdubbelt de supermarkt het aantal Prijsfavorieten (producten met een lage prijs die Albert Heijn labelt als topkwaliteit) binnen de eigenmerk vleesvervangers, waarmee de prijs gelijk is aan of goedkoper dan vleesproducten.

Een van de nieuwe producten is de veldbonenburger, die Albert Heijn als eerste supermarkt in Europa verkoopt. Verder komt Albert Heijn met nieuwe veganistische zalmburgers, paddenstoelenshoarma en plantaardige kaviaar gemaakt van zeewier. Ook voegt Albert Heijn vegan desserts toe zoals pavlova en crème brûléé en komen er veganistische lunchsalades, pizza’s en plantaardig broodbeleg.

Op alle eigen merk vleesvervangers zet Albert Heijn ook een Nutri-Score logo, waarvan 80% Nutri-Score A/B heeft. In februari ontving Albert Heijn nog klachten over de invoering van Nutri-Score, onder andere van communicatiebureau Voedseljungle.

 

Lees ook
ProVeg: “Vleesvervangers alleen goedkoper in relatieve zin”

ProVeg: “Vleesvervangers alleen goedkoper in relatieve zin”

De verkoop van vleesvervangers is de afgelopen jaren gestegen, maar in 2022 komt daar verandering, meldt marktonderzoeker IRI aan NOS

Albert Heijn start met AH Overblijvers om 4,5 miljoen kilo voedsel te besparen

Albert Heijn start met AH Overblijvers om 4,5 miljoen kilo voedsel te besparen

Albert Heijn start vanaf 5 september met AH Overblijvens-pakketten. Overblijvers zijn producten die aan het eind van de dag overblijven en een naderende houdbaarheidsdatum hebben of uit het assortiment gaan. Klanten van Albert Heijn kunnen deze pakketten via de app kopen.

Fooditive ontwikkelt LowSalt en Bee-free-Honey

Fooditive ontwikkelt LowSalt en Bee-free-Honey

De plantaardige ingrediëntenfabrikant Fooditive maakt bekend de productie op te schalen. Daarnaast introduceert de Nederlandse startup twee nieuwe ingrediënten: LowSalt en Bee-free-Honey.