Bavaria introduceert koel premium pils

LIESHOUT - Bavaria introduceert onder de naam 'Swinckels Volmaakt' een nieuw bier voor in het koelvak in de supermarkt.

De brouwer zal de pils via koelcontainers leveren aan de horeca, slijterijen en supermarkten. Het is nog niet helemaal duidelijk of het bier in de supermarkten in het koelvak komt te liggen of dat er aparte koelvitrines voor worden gebruikt.

Marketing directeur Peer Swinkels stelt in het Brabants Dagblad dat het gaat om een onderscheidend, superieur pilsener. Het bier wordt daarom bewust onder een aparte merknaam op de markt gebracht, om aan te geven dat het om een duidelijk ander product gaat dan het reguliere Bavaria-bier.

Oud-directeur Peter Swinkels (zie foto): 'Dit nieuwe bier is een eerbetoon van de nieuwe generatie aan hun voorgangers. Dat maakt het voor mij nog eens extra bijzonder.' Swinkels nam deze week afscheid van Bavaria. Hij was de laatste exponent van de zesde generatie binnen het familiebedrijf.

Lees ook:
Afscheidsinterview Peter Swinkels: 'Regelgeving moet transparanter' (15 maart 2007)