‘Blow Tamp Wipe Pluck’ op Empack

DEN BOSCH - De Koningh Coding & Labeling toonde op de Empack de D43 Autolabel De Koningh ‘Blow Tamp Wipe Pluck’. “Deze machine blinkt uit in eenvoud en gebruikersvriendelijkheid”, zegt Wim Kromhout, specialist labeling van het bedrijf.

Het is een ultracompact print- en aanbrengsysteem, voor bijvoorbeeld THT-data, barcodes, ingrediëntendeclaraties of batchnummers. “Er zijn verschillende units mogelijk. De tentoongestelde versie heeft een blaasunit”, vertelt Kromhout.

De gebruikersvriendelijkheid blijkt ook bij het vervangen van de rol. “Als de printkop omhooggaat, gaat de aanbrengunit mee, waardoor je er extra makkelijk bij kunt.”

Snelle omsteltijden

Ook zijn geen extra rollen nodig omdat het vanaf de rol direct naar de printkop en weer terug gaat. Dat resulteert in snelle omsteltijden: ideaal voor bedrijven met veel wisselende afnemers (denk bijvoorbeeld aan brood voor Albert Heijn, C1000, Jumbo, enzovoorts).”

De opbouwmogelijkheden zijn volgens hem legio. De D43 is in hoogte verstelbaar en kan ook op wieltjes geleverd worden.

Touchscreen of knoppen

Voor de bediening kan gekozen worden voor touchscreen of knoppen. Via Autolabel communication protocol (ACP) kunnen externe softwareprogramma’s de printer aansturen.

Afhankelijk van de applicatie kunnen volgens Kromhout tot 300 etiketten per minuut worden geprint. Met afblazen zijn 100 etiketten per minuut sowieso mogelijk. Geprint kan worden in 300 dpi met een lettergrootte van 108 millimeter.

Lees ook:

Meer over
Lees ook

Celtic Cooling haalt Oezbeekse miljoenenorder binnen

Het Nederlandse Celtic Cooling heeft een order van 20 miljoen euro uit Oezbekistan in de wacht gesleept voor de levering van Indivudual Quick Frozen (IQF) installaties. Dit is een uitvloeistel van een Oezbeekse handelsdelegatie die een bezoek bracht aan GMV. In totaal willen de Oezbeekse bedrijven in Nederland 31 miljoen euro gaan besteden. De handelsdelegatie van zo’n tien Oezbeekse bedrijven, veelal in groente- en fruitverwerking en koelopslag, was tussen 23 en 27 mei te gast in Nederland. GMV, brancheorganisatie van Nederlandse machineproducenten voor voedselverwerking en -verpakking, nam ze...

Orangeworks gaat samenwerken in VS

Orangeworks gaat een partnership aan met Spec Engineering uit Chicago. Het bedrijf dat productielijnen ontwerpt en bouwt, wilde al langer uitbreiden naar de VS. In Spec Engineering werd een partner gevonden met hetzelfde dna, die ook gericht is op de voedingsmiddelenindustrie. Allebei de bedrijven werken met de vertical-start-up-methode, waarbij de productielijnen op de eigen locaties worden gebouwd, zodat het productieproces bij de klant ondertussen gewoon ongehinderd kan doorgaan. Prefab gebouwd De volledige installatie wordt prefab gebouwd en droog getest, voordat de technici de volledige productielijn...

‘Voedingsaanbod op scholen moet beter’

Scholen zeggen dat ze bezig zijn om hun voedingsaanbod te verbeteren, maar dat blijkt niet uit het aanbod in hun frisdrank- en snackautomaten. Dat stelt het RIVM in het onderzoek ‘De voedingsomgeving op scholen’. De organisatie noemt in het AD de resultaten teleurstellend. 83 procent van middelbare scholen heeft een frisdrankautomaat en 70 procent een snackautomaat. Op het mbo ligt dat met respectievelijk 91 en 85 procent zelfs nog hoger. Dit terwijl zo’n 80 procent van de scholen die meededen, aangeven de afgelopen jaren meer aandacht aan gezonde voeding te hebben besteed. Het voedingsaanbod in...