Boodschappenspot brengt lokale bezorgdiensten in kaart

Online boodschappen

Consument bestellen boodschappen steeds vaker online. Boodschappenspot.nl wil in beeld brengen bij welke supermarkten, bakkers, slagers of andere foodwinkels de consument online kan bestellen. De bètaversie van de site is inmiddels gelanceerd.

Zoekmachine

Boodschappenspot.nl is als het ware een zoekmachine voor foodwinkels. De consument typt de locatie, kiest een categorie vindt direct de winkels waar hij/zij online kan bestellen. Bij elke aanbieder staat bruikbare informatie als minimaal bestelbedrag, bezorgkosten en de kosten voor het afhalen van je bestelling. Het plaatsen van de bestelling gebeurt uiteindelijk op de website van de aanbieder.

Op dit moment zijn Albert Heijn, Plus, Coop en Deen geïntegreerd op Boodschappenspot.nl. Andere online supers als Jumbo en Spar volgen op korte termijn. Daarnaast wil Boodschappenspot ook de lokale slager en bakker - met een eigen webwinkel - een plek geven. "Veel consumenten weten niet dat je bij de warme bakker om de hoek ook gewoon online kan bestellen".

Ervaringen delen

Een ander belangrijk onderdeel van Boodschappenspot.nl is het uitwisselen van ervaringen. Er heerst nog veel onwetendheid over online boodschappen bestellen. Veel mensen staan huiverig tegenover de boodschappenbezorgservice. Met name prijs (de bezorgkosten) en versheid (ik kan de producten niet eerst zien, voelen en ruiken) zijn argumenten waarom mensen de online super mijden. Door ervaringen te delen hoopt Boodschappenspot.nl wat van deze twijfel weg te nemen.

Over Boodschappenspot.nl

Boodschappenspot.nl is een initiatief van Nextfood, een marketingbureau gespecialiseerd in de online-foodmarkt.  Dit jaar hopen de initiatiefnemers zoveel mogelijk supermarkten, bakkers, slagers en andere online foodwinkels toe te voegen. Eind 2017 hoopt Boodschappenspot.nl volledig live te gaan.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
PLUS start met verkoop brood van gisteren

PLUS start met verkoop brood van gisteren

Om voedselverspilling tegen te gaan start PLUS met de verkoop van brood van gisteren. Brood van de versafdeling dat niet op de dag zelf verkocht wordt, kost een dag later 25 cent, 50 cent of 75 cent en is tot 11.00 uur te koop, herkenbaar door stickers en speciale borden bij de broodafdeling.

Consument blijft kiezen voor huismerk

Consument blijft kiezen voor huismerk

Nederlandse consumenten blijven trouw kiezen voor boodschappen van huismerken, omdat ze de kwaliteit en smaak minstens zo goed vinden en tegelijkertijd veel geld besparen. Dat blijkt uit de Nationale Keuzestress Monitor, een initiatief van onderzoeksbureau MSI Consultants.

Onderzoek: Vervangen peulvruchten binnenkort tarwe?

Onderzoek: Vervangen peulvruchten binnenkort tarwe?

Out-of-the-box denken wat onze voeding betreft: het zal de komende jaren steeds vaker op ons bord komen. Overal gaan we op zoek naar duurzame en goedkopere alternatieven om ons eetpatroon aan te passen naar gewassen die makkelijk te telen en te produceren zijn. Bestaan ons brood en onze patisserie daardoor straks voor een deel uit peulvruchten?