Boodschappenspot brengt lokale bezorgdiensten in kaart

Online boodschappen

Consument bestellen boodschappen steeds vaker online. Boodschappenspot.nl wil in beeld brengen bij welke supermarkten, bakkers, slagers of andere foodwinkels de consument online kan bestellen. De bètaversie van de site is inmiddels gelanceerd.

Zoekmachine

Boodschappenspot.nl is als het ware een zoekmachine voor foodwinkels. De consument typt de locatie, kiest een categorie vindt direct de winkels waar hij/zij online kan bestellen. Bij elke aanbieder staat bruikbare informatie als minimaal bestelbedrag, bezorgkosten en de kosten voor het afhalen van je bestelling. Het plaatsen van de bestelling gebeurt uiteindelijk op de website van de aanbieder.

Op dit moment zijn Albert Heijn, Plus, Coop en Deen geïntegreerd op Boodschappenspot.nl. Andere online supers als Jumbo en Spar volgen op korte termijn. Daarnaast wil Boodschappenspot ook de lokale slager en bakker - met een eigen webwinkel - een plek geven. "Veel consumenten weten niet dat je bij de warme bakker om de hoek ook gewoon online kan bestellen".

Ervaringen delen

Een ander belangrijk onderdeel van Boodschappenspot.nl is het uitwisselen van ervaringen. Er heerst nog veel onwetendheid over online boodschappen bestellen. Veel mensen staan huiverig tegenover de boodschappenbezorgservice. Met name prijs (de bezorgkosten) en versheid (ik kan de producten niet eerst zien, voelen en ruiken) zijn argumenten waarom mensen de online super mijden. Door ervaringen te delen hoopt Boodschappenspot.nl wat van deze twijfel weg te nemen.

Over Boodschappenspot.nl

Boodschappenspot.nl is een initiatief van Nextfood, een marketingbureau gespecialiseerd in de online-foodmarkt.  Dit jaar hopen de initiatiefnemers zoveel mogelijk supermarkten, bakkers, slagers en andere online foodwinkels toe te voegen. Eind 2017 hoopt Boodschappenspot.nl volledig live te gaan.

Lees ook
Vion investeert miljoenen in oosten van Duitsland

Vion investeert miljoenen in oosten van Duitsland

Vion Food Group investeert miljoenen in Duitsland. De vleesproducent lanceert ‘Regio-Express’ in nieuwe deelstaten en breidt de vestiging in Thüringen uit.

Consument betaalt meer voor boodschappen in de supermarkt

Consument betaalt meer voor boodschappen in de supermarkt

De consument betaalt gemiddeld 18,5 procent meer voor de boodschappen in de supermarkt dan 11 maanden geleden. Dat blijkt uit onderzoek van GfK, meldt NOS.

Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

De plastic handgrepen van multiverpakkingen frisdrank en water in de supermarkt gaan verdwijnen. Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola in Nederland, en Vrumona hebben besloten om hier mee te stoppen.