Boodschappenspot brengt lokale bezorgdiensten in kaart

Online boodschappen

Consument bestellen boodschappen steeds vaker online. Boodschappenspot.nl wil in beeld brengen bij welke supermarkten, bakkers, slagers of andere foodwinkels de consument online kan bestellen. De bètaversie van de site is inmiddels gelanceerd.

Zoekmachine

Boodschappenspot.nl is als het ware een zoekmachine voor foodwinkels. De consument typt de locatie, kiest een categorie vindt direct de winkels waar hij/zij online kan bestellen. Bij elke aanbieder staat bruikbare informatie als minimaal bestelbedrag, bezorgkosten en de kosten voor het afhalen van je bestelling. Het plaatsen van de bestelling gebeurt uiteindelijk op de website van de aanbieder.

Op dit moment zijn Albert Heijn, Plus, Coop en Deen geïntegreerd op Boodschappenspot.nl. Andere online supers als Jumbo en Spar volgen op korte termijn. Daarnaast wil Boodschappenspot ook de lokale slager en bakker - met een eigen webwinkel - een plek geven. "Veel consumenten weten niet dat je bij de warme bakker om de hoek ook gewoon online kan bestellen".

Ervaringen delen

Een ander belangrijk onderdeel van Boodschappenspot.nl is het uitwisselen van ervaringen. Er heerst nog veel onwetendheid over online boodschappen bestellen. Veel mensen staan huiverig tegenover de boodschappenbezorgservice. Met name prijs (de bezorgkosten) en versheid (ik kan de producten niet eerst zien, voelen en ruiken) zijn argumenten waarom mensen de online super mijden. Door ervaringen te delen hoopt Boodschappenspot.nl wat van deze twijfel weg te nemen.

Over Boodschappenspot.nl

Boodschappenspot.nl is een initiatief van Nextfood, een marketingbureau gespecialiseerd in de online-foodmarkt.  Dit jaar hopen de initiatiefnemers zoveel mogelijk supermarkten, bakkers, slagers en andere online foodwinkels toe te voegen. Eind 2017 hoopt Boodschappenspot.nl volledig live te gaan.

Lees ook
Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.

Vleesprijzen stijgen door hoge kosten

Vleesprijzen stijgen door hoge kosten

De vleesprijzen zijn in vergelijking met afgelopen jaar flink gestegen. De prijs van rund- en kalfsvlees nam toe met bijna 18 procent, varkensvlees met 12 procent en pluimveevlees met 9,4 procent.

NBC: Broodconsumptie 2021 opnieuw gedaald

NBC: Broodconsumptie 2021 opnieuw gedaald

Het totale broodvolume in Nederland is in 2021 met -4,2% gedaald naar een totaal van 783.388.000 kg. In 2020 was dit nog 817.617.000 kg. Zo laten de nieuwste GfK-cijfers van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) zien.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren