Brunchpakketten voor kinderen op basisscholen

brunch

Beeld Alessandro Alimonti via Unsplash

Vanaf 22 november kunnen klanten van Lidl vijf weken lang producten en statiegeld doneren voor feestelijke brunchpakketten voor kinderen die opgroeien in armoede.

Lidl werkt samen met het Jeugdeducatiefonds en prinses Laurentien om een groep van 80.000 kinderen via 325 scholen te bereiken. Het Jeugdeducatiefonds wil zorgen voor gelijkheid op scholen. “Het is een extraatje voor kinderen voor wie het niet vanzelfsprekend is om iets te krijgen”, aldus Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds, in het persbericht. De brunchpakketten worden vlak voor de kerstvakantie uitgedeeld aan kinderen op scholen die zijn aangesloten bij het Jeugdeducatiefonds.

Lees ook
Doe jij mee aan de hackathon tijdens Food Technology?

Doe jij mee aan de hackathon tijdens Food Technology?

Tijdens Food Technology op 1 en 2 december vindt de 3e editie van de hackathon Redesign Your Food Business plaats. EVMI presenteert daarvoor 3 challenges. Wil jij met je team de casus van vandaag, of een zelf bedachte challenge, oppakken tijdens Food Technology? Laat het ons weten!

FIA Kenniscafé: Hoe maken we jonge vakmensen warm voor de foodbranche?

FIA Kenniscafé: Hoe maken we jonge vakmensen warm voor de foodbranche?

Op 9 november organiseerde Food Innovation Accademy, FIA, een online webinar over hoe we jongeren kunnen interesseren voor een carrière in de foodbranche. Tafelvoorzitter Hilco Wagenaar ging met Pieter Bas Vencken, Arry Verhage en Petra Kuiper in Kenniscafé VIA FIA hierover in gesprek.

Supermarkt wil leeftijdsgrens energiedrank

Supermarkt wil leeftijdsgrens energiedrank

Tien grote supermarkten staan, net als de meerderheid van de consumenten, open voor een leeftijdsgrens van achttien jaar op energiedrankjes, maar wie gaat dat regelen?