China staat weer export varkensvlees toe

Vion

China staat weer export varkensvlees toe

Slachterij Westfort mag weer varkensvlees exporteren naar China, meldt Pigbusiness.

Schorsing

Westfort is de eerste Nederlandse slachterij die weer mag gaan exporteren. Productenorganisatie Varkenshouderij (POV) laat weten dat een Chinese delegatie naar Nederland zal komen, al is de datum nog onbekend. Bij dit bezoek staan de schorsingen van de Nederlandse slachterijen op de agenda. Eind juni weigerde China de export van vier Nederlandse slachterijen, namelijk Van Rooi, Westfort en twee slachterijen van Vion. Het land maakte zich zorgen om het hoge aantal corona-besmettingen bij het personeel van Van Rooi en Vion en de voedselveiligheid op de locaties.

Bron: Pigbusiness

Lees ook

Heineken sluit miljardendeal met Chinese bierbrouwer

Heineken koopt voor 2,6 miljard euro een belang van 40 procent in China Resources Beer Holdings (CR Beer), de Chinese marktleider. China is de grootste biermarkt ter wereld, waar het merk Heineken een marktaandeel van 0.5 procent heeft. Door samen te werken met CR Beer wil Heineken dit veranderen. De 90 brouwerijen van CR Beer gaan nu ook Heineken produceren. Dit betekent dat Heineken in heel China verkrijgbaar wordt. Nu is Heineken slechts beperkt verkrijgbaar. CR Beer CR Beer produceert voornamelijk doorsnee bier. De consumptie van dit bier daalt in China terwijl de verkoop van luxe bier stijgt....

Ingrijpende veranderingen voor wereldwijde food retail

Ingrijpende veranderingen voor wereldwijde food retail

De distributie van voedingsmiddelen ondergaat snelle ontwikkelingen. Sneller dan ooit tevoren! Structuren, organisaties, positionering, offertes, partnerships… geen enkel onderdeel van de sector ontsnapt aan deze veranderingen. “Distributiemodellen worden compleet herzien en bovendien wemelt het van de innovaties die de sector nog beter profileren als...

Consument betaalt graag meer voor informatie over herkomst varkenshaasje

Consument betaalt graag meer voor informatie over herkomst varkenshaasje

Consumenten hechten bij het kopen van varkensvlees waarde aan informatie over het individuele bedrijf waar de varkens gehouden zijn, én zijn bereid voor deze informatie extra te betalen. Dit blijkt uit onderzoek van Wageningen Economic Research gehouden onder consumenten in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Consumenten willen vooral informatie...