Chiquita inspireert klanten Albert Heijn met ontbijtgerechten

EVMI_Chiquita ontbijtinspiratie

Uit onderzoek van Chiquita komt naar voren dat 70 procent van de Nederlanders bananen als tussendoortje eet. Chiquita wil laten zien dat bananen ook lekker en gezond zijn als ontbijt. Daarom organiseert het bedrijf deze week een ontbijtinspiratie in alle 38 Albert Heijn XL winkels en een pop-up Breakfast Bar in de AH XL Eindhoven.

Ontbijten met banaan

Er wordt wel gezegd dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. Volgens Chiquita gebruikt maar 12 procent van de Nederlanders een banaan als onderdeel van het ontbijt, terwijl bananen een goede energy boost kunnen zijn. Daarom zijn er ontbijtdemonstraties bij Albert Heijn XL.

In de Albert Heijn XL worden verschillende ontbijtgerechten, zoals een banaan smoothiebowl en pannenkoekjes van Chiquita banaan en avocado, bereid. Ook is er een speciaal ontwikkelde receptenkaart verkrijgbaar. In de AH XL Eindhoven kunnen klanten de hele dag terecht in de pop-up Breakfast Bar van Chiquita, waar meerdere gerechten geproefd kunnen worden.

Voedselverspilling

Naast de recepten staan op de receptenkaart ook de verschillende stadia van de banaan – van minder rijp tot rijp. Rijpere en vaak wat donkere bananen zijn extra zoet en kunnen goed gebruikt worden als suikervervanging. Ook kunnen consumenten deze bananen goed gebruiken in verschillende recepten. Met deze informatie hoopt Chiquita dat consumenten overrijpe bananen gaan gebruiken en niet weggooien.

Lees ook
EVMI jaaroverzicht, deel 2: voedselketens ver van huis

EVMI jaaroverzicht, deel 2: voedselketens ver van huis

De laatste dagen van 2020 zijn aangebroken, hoog tijd voor een terugblik op het afgelopen jaar. In 6 delen bladeren we nog eens door de 8 EVMI's die zijn verschenen. Deel 2 staat in het teken van problematiek die zich ver van huis afspeelt, maar wereldwijd een grote impact heeft.

BeFrank wil bananenrevolutie

BeFrank wil bananenrevolutie

Een revolutie in de bananenbranche, dat heeft BeFrank Bananen voor ogen. Dat kan alleen door bananen voor een eerlijke prijs te verkopen, waar de gehele keten van meeprofiteert. Want daar schort het nu aan, vindt initiatiefnemer Franklin Ginus. Dit gaat niet alleen ten koste van de mens, maar ook van het milieu. De huisvesting van BeFrank is in ieder...

WUR en KeyGene gaan bijdragen aan ontwikkeling Afrikaanse bananenrassen

WUR en KeyGene gaan bijdragen aan ontwikkeling Afrikaanse bananenrassen

De Wageningen University & Research en plantenonderzoekbedrijf KeyGene sluiten zich aan bij het internationale onderzoeksprogramma Accelerated Breeding of Better Bananas (ABBB). Het programma richt zich met name op resistentie tegen de beruchte Panamaziekte.