Chiquita inspireert klanten Albert Heijn met ontbijtgerechten

EVMI_Chiquita ontbijtinspiratie

Uit onderzoek van Chiquita komt naar voren dat 70 procent van de Nederlanders bananen als tussendoortje eet. Chiquita wil laten zien dat bananen ook lekker en gezond zijn als ontbijt. Daarom organiseert het bedrijf deze week een ontbijtinspiratie in alle 38 Albert Heijn XL winkels en een pop-up Breakfast Bar in de AH XL Eindhoven.

Ontbijten met banaan

Er wordt wel gezegd dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. Volgens Chiquita gebruikt maar 12 procent van de Nederlanders een banaan als onderdeel van het ontbijt, terwijl bananen een goede energy boost kunnen zijn. Daarom zijn er ontbijtdemonstraties bij Albert Heijn XL.

In de Albert Heijn XL worden verschillende ontbijtgerechten, zoals een banaan smoothiebowl en pannenkoekjes van Chiquita banaan en avocado, bereid. Ook is er een speciaal ontwikkelde receptenkaart verkrijgbaar. In de AH XL Eindhoven kunnen klanten de hele dag terecht in de pop-up Breakfast Bar van Chiquita, waar meerdere gerechten geproefd kunnen worden.

Voedselverspilling

Naast de recepten staan op de receptenkaart ook de verschillende stadia van de banaan – van minder rijp tot rijp. Rijpere en vaak wat donkere bananen zijn extra zoet en kunnen goed gebruikt worden als suikervervanging. Ook kunnen consumenten deze bananen goed gebruiken in verschillende recepten. Met deze informatie hoopt Chiquita dat consumenten overrijpe bananen gaan gebruiken en niet weggooien.

Lees ook
Afgekeurde bananen geschikt als grondstof voor bioafbreekbare plastics

Afgekeurde bananen geschikt als grondstof voor bioafbreekbare plastics

Reststromen van de bananenteelt zijn uitstekend geschikt als grondstof voor biologisch afbreekbare plastics. Dit concluderen onderzoekers van Wageningen University & Research. Het gaat om 15 tot 20 procent van de totale bananenproductie in Colombia.

Albert Heijn introduceert verpakkingsvrij boodschappen doen

Albert Heijn introduceert verpakkingsvrij boodschappen doen

Supermarktketen Albert Heijn lanceert AH Verpakkingsvrij: een concept waarmee klanten boodschappen kunnen doen zonder wegwerpverpakkingen. Klanten vullen hierbij een herbruikbare zak of pot met een product en kunnen deze verpakking steeds opnieuw gebruiken. Hiermee wil Albert Heijn een stap zetten in de ambitie om in 2025 twintig miljoen kilo minder...

Oerhollandse bananen uit innovatieve kas

Oerhollandse bananen uit innovatieve kas

Eind november zijn in Ede zo’n 1600 bananen van Hollandse bodem geoogst in de unieke kas van Neder Banaan. De bananen worden verwerkt tot gebakjes, bier, vleesvervangers en zelfs lingerie. Onderzoekers van Wageningen University & Research (WUR) doen onderzoek in de kas.