Coca-Cola België lanceert Fïnley

evmi-Finley

Coca-Cola komt in België met een nieuwe frisdrank voor volwassenen. Frisdrank Fïnley is caloriearm, met een ‘matuur smaakpalet’ en natuurlijke ingrediënten, zoals fruitsap.

Volgens Coca-Cola België daalt de populariteit van koolzuurhoudende frisdranken met de leeftijd van consumenten. Zo drinkt slechts 1 op de 10 volwassenen frisdrank als favoriete drank tijdens pauzes.

Alternatief

De nieuwe Fïnley wil een caloriearm alternatief bieden met 'gesofisticeerde smaken' die afgestemd zijn op de 'veeleisende smaakpapillen van volwassenen'. Het houdt qua smaak het midden tussen zoet en bitter. 

De ontwikkeling van de nieuwe frisdrank startte in 2011. Het is volledig in België ontwikkeld, in het R&D-centrum in Anderlecht (Brussel). Dit is het tweede grootste innovatiecentrum van Coca-Cola wereldwijd. Elk jaar worden hier zo’n 350 innovaties voor 108 landen wereldwijd ontwikkeld.

Fïnley heeft natuurlijke aroma’s in de smaken bloedsinaasappel-pompelmoes (grapefruit) en citroen-vlierbloesem. De vruchtendrank is caloriearm (20 kcal per 100 ml), gezoet met suiker en stevia, en bevat geen conserveermiddelen.

Derde stevia-drank

De frisdrank is in België de grootste introductie sinds Coca-Cola Zero. Het is bij onze zuiderburen de derde drank die Coca-Cola met stevia op de markt brengt, na Nestea in 2012 en Sprite in 2013. Fïnley past volledig in de strategie van het concern ‘om de calorie-voetafdruk te verlagen’.

Fïnley is in Frankrijk overigens ook op de markt. Daar zijn er behalve bloedsinaasappel-pompelmoes en citroen-vlierbloesem ook de smaken cranberry-sinaasappel en tonic.

De frisdrank is sinds 2 september in België verkrijgbaar bij supermarkten en in het out-of-homekanaal, in petfles (1,5 liter) en blikje (25 cl).

Lees ook:

Vitaminwater VS nu weer zónder stevia (14 augustus 2014)

Coca-Cola brengt CO2-voetafdruk omlaag (19 juni 2014)

Coca-Cola met stevia komt naar Europa (12 juni 2014)

Coca-Cola en Pepsi stoppen met E433 (7 mei 2013)

Meer over
Lees ook
Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking

Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking

Frisdrankengigant Coca-Cola introduceert de KeelClip, een kleine kartonnen verpakking voor multipacks blik. Bij de KeelClip is de bestaande plastic krimpfolie vervangen door karton. Dit bespaart Coca-Cola jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic.

Coca-Cola brengt energiedrank op de markt

Coca-Cola brengt energiedrank op de markt

Vanaf eind april worden er twee nieuwe Coca-Cola producten toegevoegd aan het assortiment: Coca-Cola Energy en Coca-Cola Energy no sugar. Met deze cafeïne-bommetjes speelt The Coca-Cola Company in op de groeiende consumentenvraag naar energiedranken. Het nieuwe drankje van Coca-Cola bevat cafeïne van natuurlijke oorsprong, guarana-extract,...

Grote bedrijven openbaren hun ‘plastic footprint’

Grote bedrijven openbaren hun ‘plastic footprint’

Coca-Cola produceerde in 2017 3 miljoen ton plastic. Dat bedrijf en een aantal andere grootverbruikers van plastic verpakkingen voor de consumentenmarkt gaven openheid van zaken aan de Ellen MacArthur Foundation. Coca-Cola maakt, volgens The Guardian, een vijfde van de plastic PET-flessen ter wereld. Per minuut rollen er 200.000 PET-flesjes...