Coca-Cola gaat in koffie

EVMI_Coca-Cola_Costa

Het Britse Whitbread verkoopt zijn Costa Coffee-keten aan Coca-Cola voor £3,9 miljard (€4,36 miljard). Dat meldt de BBC. Whitbread was aanvankelijk van plan de koffieketen als afzonderlijke onderneming af te splitsen. Maar verkoop van Costa aan de frisdrankproducent bleek winstgevender. Costa is met 2.400 koffieshops en 1.400 verkooppunten in het buitenland de grootste koffieketen in Groot-Brittannië en de op één na grootste ter wereld.

Allison Brittain van Whitbread verwacht dat de frisdrankgigant de koffieketen gaat gebruiken om kant-en-klare, koude koffies te maken. “Ze willen het koffieproduct hebben, want ze hebben nog geen koffie in hun assortiment,” aldus Brittain.

Coca-Cola betreedt met de nieuwe aankoop een nieuwe markt die hopelijk de teruglopende verkopen in de (suikerhoudende) frisdrankenmarkt kan compenseren. Na het kokoswater en de melk, nu de koffie. Om dezelfde reden nam PepsiCo eerder deze maand bruiswatertoestellenfabrikant SodaStream over; met die overname was €2,8 miljard gemoeid.

Bron: Foodlog

Lees ook
29% minder suiker in Britse frisdrank in vier jaar tijd

29% minder suiker in Britse frisdrank in vier jaar tijd

De hoeveelheid suiker in Britse frisdrank is tussen 2015 en 2018 met 29% gedaald. Ook is de verkoop van frisdrank met meer dan 5% suiker met de helft gedaald. Dat blijkt uit onderzoek van Oxford University. De enorme daling is volgens de onderzoekers deels te wijten aan de Britse suikeraccijns op frisdranken. Groot-Brittannië kampt met een zorgwekkende...

Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking

Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking

Frisdrankengigant Coca-Cola introduceert de KeelClip, een kleine kartonnen verpakking voor multipacks blik. Bij de KeelClip is de bestaande plastic krimpfolie vervangen door karton. Dit bespaart Coca-Cola jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic.

Combinatie suiker, koolzuur en cafeïne maakt frisdrank verslavend

Combinatie suiker, koolzuur en cafeïne maakt frisdrank verslavend

Frisdrank is ontworpen om verslavend te zijn, meent Gary Wenk, afdelingsdirecteur neuroscience aan de Ohio State University. Volgens hem kiezen producenten voor 'precies de juiste hoeveelheid zoetstof, cafeïne en koolzuur'. Wenk schreef ‘Your Brain on Food’ en zet zijn theorie over Cola uiteen tegenover CNN. In een blikje...