Coca-Cola Japan lanceert eerste alcopop-drankje

Coca-Cola

"The Coca-Cola Company is van plan om een eerste alcoholisch drankje op de markt te brengen, een primeur in zijn 125-jarige geschiedenis. Het alcopop-drankje (een limonadeachtig mixdrankje dat alcohol bevat) is bestemd voor de Japanse markt", laat Coca-Cola Nederland weten.

In Japan, waar innovatie een 'way of life' is, zijn deze zogeheten Chu-Hi-drankjes erg populair als alternatief voor bier, vooral bij vrouwen. Drankenproducenten als Kirin, Asahi en Suntory voeren de 'low-alcohol'-drankjes (3-8% alcohol) in honderden smaken. Volgens Coca-Cola Japan gaat het om een "bescheiden experiment in een specifiek marktsegment" die past bij de wereldwijde strategie van Coca-Cola om een total beverage company te zijn, ofwel op ieder moment van de dag een passend drankje te kunnen bieden. Het is onwaarschijnlijk dat Coca-Cola Chu-Hi buiten Japan verkrijgbaar zal zijn.

Bron: Foodlog

Lees ook
Coca-Cola betreedt hard selzer-markt

Coca-Cola betreedt hard selzer-markt

Steeds meer drankenmerken lanceren een eigen hard seltzer. Ook Coca-Cola sluit zich hierbij aan. De frisdrankengigant introduceerde Topo Chico Hard Seltzer in september al op de Latijns-Amerikaanse markt. Nu volgen verschillende Europese landen, waaronder Nederland.

Smith & Sinclair komt naar Nederland

Smith & Sinclair komt naar Nederland

Vanaf januari 2021 zal Smith & Sinclair, het in Londen gevestigde snoepmerk dat alcohol gerelateerde zoetwaren maakt, opereren vanuit Nederland.

Ouderen drinken het minst, jonge en hoogopgeleide mannen het meest

Ouderen drinken het minst, jonge en hoogopgeleide mannen het meest

Drie op de 5 Nederlanders drinken meer dan 1 glas alcohol per dag. Daarmee voldoen ze niet aan de richtlijn van de Gezondheidsraad. Dat blijkt uit de Gezondheidsenquête/Leefstijlmonitor 2019 van het CBS, in samenwerking met het RIVM en het Trimbos-instituut.