Coca-Cola Japan lanceert eerste alcopop-drankje
"The Coca-Cola Company is van plan om een eerste alcoholisch drankje op de markt te brengen, een primeur in zijn 125-jarige geschiedenis. Het alcopop-drankje (een limonadeachtig mixdrankje dat alcohol bevat) is bestemd voor de Japanse markt", laat Coca-Cola Nederland weten.
In Japan, waar innovatie een 'way of life' is, zijn deze zogeheten Chu-Hi-drankjes erg populair als alternatief voor bier, vooral bij vrouwen. Drankenproducenten als Kirin, Asahi en Suntory voeren de 'low-alcohol'-drankjes (3-8% alcohol) in honderden smaken. Volgens Coca-Cola Japan gaat het om een "bescheiden experiment in een specifiek marktsegment" die past bij de wereldwijde strategie van Coca-Cola om een total beverage company te zijn, ofwel op ieder moment van de dag een passend drankje te kunnen bieden. Het is onwaarschijnlijk dat Coca-Cola Chu-Hi buiten Japan verkrijgbaar zal zijn.
Bron: Foodlog
Meer over
Lees ook
Coca-Cola betreedt hard selzer-markt
Steeds meer drankenmerken lanceren een eigen hard seltzer. Ook Coca-Cola sluit zich hierbij aan. De frisdrankengigant introduceerde Topo Chico Hard Seltzer in september al op de Latijns-Amerikaanse markt. Nu volgen verschillende Europese landen, waaronder Nederland.
Smith & Sinclair komt naar Nederland
Vanaf januari 2021 zal Smith & Sinclair, het in Londen gevestigde snoepmerk dat alcohol gerelateerde zoetwaren maakt, opereren vanuit Nederland.
Ouderen drinken het minst, jonge en hoogopgeleide mannen het meest
Drie op de 5 Nederlanders drinken meer dan 1 glas alcohol per dag. Daarmee voldoen ze niet aan de richtlijn van de Gezondheidsraad. Dat blijkt uit de Gezondheidsenquête/Leefstijlmonitor 2019 van het CBS, in samenwerking met het RIVM en het Trimbos-instituut.