Coca-Cola stapt in voedingsrijke melk

evmi-fairlife-campaign

Coca-Cola gaat in de Verenigde Staten melk van het merk Fairlife op de markt brengen. Door een speciaal filtreringsproces bevat Fairlife-melk meer eiwitten en calcium, minder suiker en vetten en is het lactosevrij. Ook smaakt het volgens het bedrijf beter.

Het concern begeeft zich in de VS in een turbulente melkmarkt. De verkoop van reguliere zuivel gaat er steeds meer ten koste van melk met een smaakje en met toegevoegde voedingsstoffen, zoals extra eiwitten, schrijft de Engelse krant the Telegraph. De melkprijs in de VS stijgt sinds 2008, vooral door een toenemende vraag uit China na de melamine-affaire.

Zorgt dat het 'geld regent'

Volgens Coca-Cola gaat Fairlife ervoor zorgen dat het ‘geld regent’. Dit omdat het merk een enorm groeipotentieel heeft. Wel verwacht het concern dat het opbouwen van het merk enige tijd gaat kosten. Er is een marketingcampagne gestart (foto), onder meer via Facebook.

De Fairlife-melk is behalve voedzamer ook duurzamer en diervriendelijker, stelt het concern op de website. Het is al op een aantal plaatsen in de VS te koop maar gaat vanaf volgende maand landelijk uitgerold worden. De verkoopprijs is ongeveer twee keer zo hoog als die van reguliere melk.

Lees ook:

 
Lees ook
Europeaan onderschat eigen impact op milieu

Europeaan onderschat eigen impact op milieu

De meeste Europese consumenten denken dat hun eetpatroon weinig invloed heeft op het milieu. Een groot deel van hen zegt echter wel rekening te houden met de duurzaamheid van hun voedsel. Dat blijkt uit een enquête over duurzaam eten van de Europese consumentenorganisatie BEUC. BEUC onderzocht via een enquête de mening van Europese consumenten...

LTO: ook consumenten moeten portemonnee trekken voor duurzaamheid

LTO: ook consumenten moeten portemonnee trekken voor duurzaamheid

De LTO liet de houding van consumenten ten aanzien van duurzaamheid onderzoeken. Hieruit blijkt dat een groot deel van de consumenten aangeeft duurzaam te willen consumeren. Een veel kleiner deel lijkt dit ook daadwerkelijk te doen. De LTO geeft aan dat verduurzamingsbeleid zich niet alleen op de agrarische sector moet richten.

Kweekvis duurzamer dan gedacht volgens nieuwe FIFO-methode

Kweekvis duurzamer dan gedacht volgens nieuwe FIFO-methode

Wetenschapper Björn Kok ontwikkelde een nieuwe methode om te berekenen hoeveel kilo wilde vis nodig is voor één kilo kweekvis. Hieruit komt het beeld naar voren dat kweekvis duurzamer is dan gedacht.