Coca-Cola vult na anderhalf jaar de positie van COO

coca-cola-462776_1280

Coca-Cola heeft flinke wijzigingen aangekondigd in de top van het bedrijf. Brian Smith wordt per 1 januari benoemd tot COO, een positie die vacant is sinds James Quincey in het voorjaar van 2017 CEO werd.

Brian Smith is al sinds 1997 in dienst bij Coca-Cola, en is op dit moment verantwoordelijk voor de divisie Europa, Midden-Oosten en Afrika. Naast COO wordt hij ook voorzitter van het bedrijf. Wanneer hij in 2019 de taken van operationeel directeur op zich neemt geeft dat CEO James Quincey wat meer ademruimte. De positie was vacant sinds Quincey in mei 2017 tot CEO werd benoemt, en tot nu toe was hij belast met de taken van beide functies.

Naast de aanstelling van een nieuwe COO kondigt Coca-Cola ook de opvolging van CFO Kathy Waller aan, die vertrekt bij het concern. Haar taken worden overgenomen door Joh Murphy, die nu verantwoordelijke is voor de Aziatische divisie van Coca-Cola.

Lees ook
Diversiteit is een complex verandervraagstuk voor een bedrijf

Diversiteit is een complex verandervraagstuk voor een bedrijf

Diversiteit en inclusie zijn actuele onderwerpen. Denk aan Black lives matters, #metoo en de zwartepietendiscussie. Ook op de werkvloer. Steeds meer bedrijven vinden diversiteit belangrijk. Maar hoe ga je met dit onderwerp aan de slag? Het boek De Inclusiemarathon, het Managementboek van het jaar 2022, kan hierbij helpen.

CEO Makro Nederland vertrekt per 31 december 2021

CEO Makro Nederland vertrekt per 31 december 2021

Paul Peereboom heeft afscheid genomen van zijn functie als CEO bij Makro. Fraser Parker neemt zijn werkzaamheden voorlopig waar, totdat er een nieuwe CEO is gevonden.

LIVEKINDLY Collective | Mens & techniek samen in fabriek van de toekomst

LIVEKINDLY Collective | Mens & techniek samen in fabriek van de toekomst

Onze samenleving wordt gekenmerkt door constante veranderingen, die een blijvende impact hebben op onze manier van werken. Dit vergt leer- en ontwikkelvermogen van organisaties en medewerkers in de levensmiddelen-industrie. Die veranderingen dwingen bedrijven om bewust na te denken over innovatie: Hoe kan je organisatie continu anticiperen en meebewegen...