'Coca-Cola zero sugar lijkt meer op Coca-Cola'

27 juni 2016

'Smaakt meer zoals Coca-Cola, lijkt meer op Coca-Cola.' Dat is de slogan van de nieuwe Coca-Cola zonder suiker, die in september 2016 nieuw op de Nederlandse markt komt.

Coca-Cola maakt de nieuwe introductie vandaag bekend tijdens de officiële opening van de vernieuwde Coca-Cola fabriek in Dongen. De onderneming wil laten zien dat ze serieus investeert in innovatie; zowel in de eigen productiefaciliteit in Dongen als in de ontwikkeling van hedendaagse frisdranken.

Het merendeel van de Coca-Cola zero sugar die in september 2016 in Nederland verkrijgbaar is, komt van Nederlandse bodem. De drank wordt grotendeels geproduceerd in de Coca-Cola fabriek in Dongen, waarbij gebruik wordt gemaakt van lokale ingrediënten.

Lijkt op klassieke Coca-Cola

De smaak van de nieuwe Coca-Cola zero sugar lijkt volgens het bedrijf nog meer op de klassieke Coca-Cola. "De ingrediënten zijn niet gewijzigd; alleen de blend is geoptimaliseerd. Coca-Cola vindt het belangrijk om nu en in de toekomst consumenten alternatieven te bieden die steeds minder of geen suiker bevatten en blijft daarom innoveren."

Duidelijker communiceren

De naam Coca-Cola zero sugar is bewust gekozen om duidelijker te communiceren dat de drank geen suiker bevat. Het blijkt namelijk dat veel consumenten niet altijd goed weten hoeveel calorieën een frisdrank bevat. Zo toonde onderzoek van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) van vorig jaar aan dat 78 procent van de Nederlandse consumenten het aantal calorieën in een light-frisdrank enorm overschat.

Verpakking

Het design van de verpakking is in lijn met de éénmerkstrategie die Coca-Cola sinds vorig jaar hanteert. Op de zwarte achtergrond is de iconische rode disk met het Coca-Cola logo geplaatst met daarboven de vermelding ‘zero sugar’.

Lees ook:

Coca-Cola verkleurt koele verpakking (3 juni 2016)

Altijd op de hoogte blijven?