Coca-Colavarianten voortaan onder één noemer

Coca-Cola Nederland gaat het complete cola-portfolio onderbrengen in een éénmerkstrategie. Met één uniforme uitstraling wil het concern de keuze aan Coca-Colavarianten (reguliere cola en alternatieven als Life, Zero en Light) benadrukken.

Coca-Cola is al ruim 100 jaar bekend, maar in de loop der jaren zijn er steeds nieuwe varianten met elk een eigen identiteit bijgekomen. Nu kiest Coca-Cola Nederland ervoor al deze varianten onder te brengen in één eenduidige uitstraling. Dit onder de noemer ‘Many Coca-Cola choises, one Coca-Cola brand’ en ‘Good taste runs in the family’.

Herkenbaar

De campagne die nu start, schaart eerst alle Coca-Colamerken onder één herkenbaar merk, met elk een eigen kleur. Het ‘iconische imago’ van de oorspronkelijke Coca-Cola wordt hierbij doorgetrokken naar de andere producten binnen het portfolio van Coca-Cola.

Op de verpakkingen (vanaf maart) en in reclame-uitingen (vanaf half mei) wordt de nadruk gelegd op de specifieke kenmerken en ingrediënten van de producten. Doel is dat de consument op deze manier makkelijker en bewuster de juiste keuze kan maken.

Lees ook:

 
Lees ook
Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

De plastic handgrepen van multiverpakkingen frisdrank en water in de supermarkt gaan verdwijnen. Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola in Nederland, en Vrumona hebben besloten om hier mee te stoppen.

Diabetes Fonds: ‘Snel belasting op suikerrijke dranken’

Diabetes Fonds: ‘Snel belasting op suikerrijke dranken’

Het Diabetes Fonds pleit bij het kabinet voor een snelle invoering van belasting op suikerrijke dranken. Een meerderheid van de Nederlandse jongeren drinkt frisdranken in hoeveelheden die de kans op ernstig overgewicht en diabetes type 2 vergroten, meldt de patiëntenorganisatie.

HAK lanceert nieuwe campagne om lokale groente onder de aandacht te brengen

HAK lanceert nieuwe campagne om lokale groente onder de aandacht te brengen

Met een nieuwe campagne wil groentefabrikant HAK consumenten bewust maken van de herkomst van hun groenten en laten zien dat er op de Nederlandse akkers een grote variatie aan groente groeit.