CSM bespaart 19 miljoen euro in half jaar
AMSTERDAM - CSM heeft in het eerste halfjaar voor 19 miljoen euro aan besparingen uitgevoerd. De besparingen voor heel 2012 komen boven de geraamde 30 miljoen euro uit.
Dat stelt het bedrijf in de toelichting op de halfjaarcijfers. CSM kondigde in de tweede helft van 2011 het besparingsprogramma Relevance aan. Dat moest in de periode tot en met 2013 50 miljoen euro opleveren.
De omzet van het eerste halfjaar nam met 6,6 procent toe, met name dankzij gunstige wisselkoersen. De autonome groei bedroeg 0,8 procent; de verkochte volumes lagen 2,9 procent lager maar de prijzen waren 3,7 procent hoger.
CSM kondigde dit voorjaar aan de Bakery Supplies-bedrijven af te stoten en de onderneming om te vormen tot een bio-based ingredients bedrijf met Purac en Caravan Ingredients.
Lees ook:
- CSM zet Bakery Supplies in etalage (7 mei 2012)
- ’30 Procent Bakery Supplies Europe voldoet niet’ (21 februari 2012)
- CSM neemt Cookie Man over (23 januari 2012)
- CSM schrapt 140 banen in Noord-Amerika (14 november 2011)
- CSM schrapt 500 banen (27 oktober 2011)
- ‘Aandeelhouders CSM willen splitsing’ (13 oktober 2011)