Danone opent nieuwe Nutricia-fabriek

Afgelopen maandag opende Danone een nieuwe Nutricia-fabriek in het Brabantse Cuijk. Deze fabriek zal zich specialiseren in voeding voor baby’s met een speciale voedingsbehoefte door medische aandoeningen.

Nutricia investeerde €240 miljoen in de bouw van de nieuwe fabriek, waar flesvoeding zal worden gemaakt voor baby’s met bijvoorbeeld koemelkallergie. Uit onderzoek blijkt dat 2 tot 5 procent van de baby’s een koemelkallergie ontwikkelt in het eerste levensjaar. Door het gebruik van gehydrolyseerd eiwit kan de flesvoeding voldoen aan de specifieke voedingsbehoeftes van deze baby’s. Naast de bijzondere babyvoeding zal op deze locatie ook normale flesvoeding geproduceerd worden.

Duurzame fabriek

De nieuwe fabriek vervangt een oudere fabriek in Cuijk, die langzaam wordt uitgefaseerd. Voordelen van de nieuwbouw zijn een twee keer zo hoge productiecapaciteit, 60% minder waterverbruik, 25% minder energieverbruik en 50% minder CO2 uitstoot. Daarnaast maakt de nieuwe fabriek gebruik van 100% duurzame elektriciteit.

Opening

Minister van landbouw Carola Schouten was aanwezig bij de opening, evenals vertegenwoordigers uit de industrie en gezondheidszorg. Wanneer de fabriek volledig operationeel is zullen er ongeveer 500 werknemers in dienst zijn, en via indirect dienstverband worden volgens Danone nog eens 2000 banen gecreëerd. In de fabriek zullen 600 verschillende producten geproduceerd worden voor consumenten in meer dan 90 landen.

 

Lees ook
Dit doen de drie grootste zwerfvuilmerken aan het plasticprobleem

Dit doen de drie grootste zwerfvuilmerken aan het plasticprobleem

Uit cijfers van Break Free From Plastic bleek dit jaar dat de bedrijven Coca-Cola, PepsiCo en Nestlé het grootste aandeel hadden in het plastic zwerfafval in Europa. Juist die merken hebben begin dit jaar nieuwe ambities gesteld om het recyclen van hun plastic verpakkingen te bevorderen. Zijn ze echt bereid die vervuiling aan te pakken, of hebben...

6 November; Smarter, Faster, Stronger: Sensory & Consumer Science, for true business relevance

6 November; Smarter, Faster, Stronger: Sensory & Consumer Science, for true business relevance

The Expert Group Sensory Research of the MOA, the Dutch Expertise Center for Marketing Insights, Research & Analytics, presents a smashing symposium on the value of sensory for business. At the Danone Nutricia Research Center key contributors are presenting their latest methods, experiences and insights from sensory & consumer science. Amongst...

Koning Willem-Alexander opent nieuwe Nestlé-fabriek

Koning Willem-Alexander opent nieuwe Nestlé-fabriek

Koning Willem-Alexander opende 28 maart de nieuwe productielijn in de Nestlé-fabriek in Nunspeet. Aan deze productielijn maakt Nestlé het product Alfamino, bedoeld voor baby's die aan een ernstige koemelkeiwitallergie lijden. Daarnaast vormde de ceremonie de aftrap van 150 jaar Nestlé in Nederland. Alfamino De fabriek in Nunspeet is de enige locatie...