De Vegetarische Slager meest duurzame merk volgens Sustainable Brand Index

De Vegetarische Slager

De Vegetarische Slager is dit jaar uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland, naar aanleiding van een onderzoek onder Nederlandse consumenten dat jaarlijks wordt gehouden door de Sustainable Brand Index, een onafhankelijk merkenonderzoek over duurzaamheid in Europa. Voor het eerst werd het merk aangewezen als Nederlandse winnaar in de categorie ‘Foods’ en overall-winnaar van de Sustainable Brand Index.

Annemarije Tillema, Country Director van de Sustainable Brand Index in Nederland: “Consumenten waarderen de manier waarop De Vegetarische Slager het verhaal uitlegt over vlees en de uitdagingen die daarbij komen kijken. Door de ernst van de klimaatimpact van vleesconsumptie in evenwicht te brengen met humor en smakelijke producten, slaagt De Vegetarische Slager erin een breed publiek aan te trekken en te boeien, niet alleen old-school vegetariërs.”

Overstap op PET plastic

Om voedselverspilling tegen te gaan, werkt De Vegetarische Slager samen met het Leger des Heils en de Participatiekeuken in Den Haag. In 2021 maakte het bedrijf overstap naar tray-verpakkingen van 100% gerecycled PET plastic, waarbij ze jaarlijks 210 ton gebruikt plastic kunnen recyclen. Ook maakte het bedrijf een switch in papieren verpakking: van 100% nieuw karton naar 60% gerecycled karton, wat een jaarlijkse productie van 130 ton nieuw karton kan voorkomen.

Bron: De Vegetarische Slager

Lees ook
Druk op bedrijven om te verduurzamen neemt toe maar aandacht lijkt te verslappen

Druk op bedrijven om te verduurzamen neemt toe maar aandacht lijkt te verslappen

Duurzaamheid staat bij veel bedrijven op de agenda, maar er is nog een lange weg te gaan. Dat zegt Cees Elemans van ING tijdens zijn presentatie ‘Verankering van duurzaamheid in uw businessmodel’ op Food Technology 2022.

Gelderland start met programma om voedselaanbod te vergroenen

Gelderland start met programma om voedselaanbod te vergroenen

De provincie Gelderland start met het programma Gelderland van Morgen, waarmee de provincie het voedselaanbod wil vergroenen. Ondernemers kunnen met 50% subsidie deelnemen aan het programma.

Transitie naar gezonder en duurzamer voedselaanbod noodzakelijk

Transitie naar gezonder en duurzamer voedselaanbod noodzakelijk

De voedingsindustrie moet veranderen en met een duurzamer en gezonder aanbod komen. Daarvoor pleit keynote speaker Jaap Seidell tijdens zijn lezing op de tweede dag van Food Technology. “We hebben ons kapot geïnnoveerd aan producten voor kinderen, maar het zijn allemaal producten die ze eigenlijk niet zouden moeten eten.”