DSM lanceert platform voor gepersonaliseerde voeding

pineapple-supply-co-38iDxWRpiRg-unsplash

Beeld: via Unsplash

Koninklijke DSM steunt de lancering van Hologram Sciences met $100 miljoen (circa €850.000). Het Amerikaanse health tech-bedrijf biedt op de consument gerichte gepersonaliseerde oplossingen voor voedingvraagstukken.

De investering van $100 miljoen maakt gepersonaliseerde voeding direct een belangrijke pijler in DSMs voedingstrategie, meldt het bedrijf in het persbericht.

Hologram Sciences combineert gezondheidsdiagnostiek, digitale coaching en een aanbod van gepersonaliseerde voeding met elkaar. Samen vormen ze een holistische aanpak om consumenten te helpen hun gezondheid te managen. Ian Brady gaat het bedrijf leiden.

Het digitale platform biedt voedingssupplementen en diagnostische diensten, maar consumenten krijgen er ook toegang tot diëtisten, zodat ze meer kunnen leren over hun levensstijl, voeding en andere factoren die impact hebben op de gezondheid.

Lees ook
Meer miljoenen voor Meatable

Meer miljoenen voor Meatable

Meatable heeft $47 miljoen aan nieuwe financiering binnen gesleept. Een concortium van verschillende life science- en voedselbedrijven, waaronder DSM, investeren in de kweekvleesmaker.

Opnieuw miljoenen voor Mosa Meat

Opnieuw miljoenen voor Mosa Meat

Het voedingstechnologie-bedrijf Mosa Meat haalt wederom groeigeld op, 10 miljoen dollar dit keer. De in Maastricht gevestigde kweekvlees-start-up steekt het geld in opschaling van de productiecapaciteit.

Boekrecensie Spoon-Fed: Tegengif voor verkeerde ideeën

Boekrecensie Spoon-Fed: Tegengif voor verkeerde ideeën

De Britse hoogleraar Tim Spector voelt de tijdgeest goed aan met zijn nieuwe boek Spoon-Fed. We krijgen de verkeerde ideeën over voeding met de paplepel ingegoten en de industrie gaat er graag mee aan de haal. En dat terwijl het wetenschappelijke bewijs uiterst zwak is. Bovendien: mensen verschillen zo veel van elkaar, dat one-size-fits-all-advies...