DSM lanceert platform voor gepersonaliseerde voeding

pineapple-supply-co-38iDxWRpiRg-unsplash

Beeld: via Unsplash

Koninklijke DSM steunt de lancering van Hologram Sciences met $100 miljoen (circa €850.000). Het Amerikaanse health tech-bedrijf biedt op de consument gerichte gepersonaliseerde oplossingen voor voedingvraagstukken.

De investering van $100 miljoen maakt gepersonaliseerde voeding direct een belangrijke pijler in DSMs voedingstrategie, meldt het bedrijf in het persbericht.

Hologram Sciences combineert gezondheidsdiagnostiek, digitale coaching en een aanbod van gepersonaliseerde voeding met elkaar. Samen vormen ze een holistische aanpak om consumenten te helpen hun gezondheid te managen. Ian Brady gaat het bedrijf leiden.

Het digitale platform biedt voedingssupplementen en diagnostische diensten, maar consumenten krijgen er ook toegang tot diëtisten, zodat ze meer kunnen leren over hun levensstijl, voeding en andere factoren die impact hebben op de gezondheid.

Lees ook
Boost voor kassen-automatisering

Boost voor kassen-automatisering

Dankzij een investering vanuit ION+, Innovation Industries en SHIFT Invest kan SAIA Agrobotics de glastuinbouw verder automatiseren.

20 miljoen voor kweekvlees-maker Mosa Meat

20 miljoen voor kweekvlees-maker Mosa Meat

Het voedingstechnologie-bedrijf Mosa Meat heeft in een nieuwe investeringsronde 20 miljoen dollar opgehaald. In totaal is er inmiddels 75 miljoen dollar aan financiering in de producent van kweekvlees gestoken.

Open call aan innovatieve food start-ups

Open call aan innovatieve food start-ups

De eerste scoutingsronde van het Europees georiënteerde innovatieplatform Brave New Food is deze week van start gegaan. Het platform roept start-ups en scale-ups op om innovatieve oplossingen te komen pitchen met als doel deze te verbinden aan de uitdagingen van gevestigde bedrijven uit de voedingsindustrie.