Dutch Weed Burger opent restaurant

dutchweedburger

The Dutch Weed Burger opent eind mei haar eerste eigen restaurant. “Vegan fast food is dan een feit”, aldus Mark Kulsdom van het bedrijf. Er wordt namelijk gewerkt naar analogie van fastfoodketens. “We gebruiken daar elementen van om het herkenbaar te maken. Zo bieden we ‘the best of both worlds’.”

Kulsdom maakte dit bekend op het eerste nationale Green Protein Event. Het restaurant komt in Amsterdam Oud-West. De investering die nodig was, is binnen. “Zo kunnen we in 2017 doen wat we van plan zijn.”

À la fastfood

Het bedrijf gaat een aantal klassiekers uit de fastfoodindustrie vernieuwen en aanbieden, volgens eigen concept. “Fastfood zit in het hoofd van mensen. Het gaat om makkelijk en snel.”

Het bedrijf heeft onder meer hamburgers op basis van zeewier en nuggets op basis van bonen en algen.

Via retail?

De producten worden nu nog vooral verkocht op festivals, met foodtrucks en in horecagelegenheden.

Aan verkoop via de retail denkt Kulsdom (nog) niet. “Wij zijn niet van de grote hoeveelheden. Wij gaan voor kwaliteit.” The Dutch Weed Burger denkt overigens wel aan een eigen winkel.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Internationale vleessector komt samen bij IFFA 2022

Internationale vleessector komt samen bij IFFA 2022

Messe Frankfurt staat van 14 tot en met 19 mei is het teken van IFFA 2022. Op deze toonaangevende internationale vakbeurs voor de vleesindustrie komen iedere drie jaar slagers, toeleveranciers en mensen uit de voedingsindustrie bijeen.

Tweede plaats KVK Innovatie Top 100 voor Schouten Europe

Tweede plaats KVK Innovatie Top 100 voor Schouten Europe

Schouten Europe behaalde met de plantaardige tonijn de tweede plaats in de KVK Innovatie Top 100. De Brabantse producent en ontwikkelaar van vlees- en visvervangers moest alleen Grown.bio dat een duurzaam alternatief voor piepschuim produceert voor zich laten.

Vlees supermarkt goedkoper dan vleesvervangers

Vlees supermarkt goedkoper dan vleesvervangers

Hoewel er steeds meer vleesvervangers in de schappen van de supermarkt liggen, blijven deze relatief prijzig. Tegelijkertijd blijven supermarkten stunten met kiloknallers, waardoor een stukje vlees goedkoper is. Duurzaamheidsdeskundigen pleiten voor true pricing.