€1,2 miljoen voor vitaminestart-up Yummygums

yummygums

Vitaminemerk Yummygums heeft €1,2 miljoen aan investeringen opgehaald via een groep business angels en Rabobank. De Nederlandse start-up gaat het groeigeld gebruiken voor marketing en uitbreiding in Europa. 

Yummygums verkoopt sinds 2017 vitaminesupplementen in de vorm van gummies, die worden verkocht in de eigen webshop en bij Etos. De investeringsronde is niet alleen een kans om groeigeld op te halen, het bedrijf wil ook relevante ervaring aantrekken, aldus het persbericht. Ruben Balian, co-owner & MD: “Bijna alle investeerders hebben een andere achtergrond, bijvoorbeeld in retail, food, online en health, maar ook de nodige kennis om ons bedrijf verder door Europa heen te schalen.”

Robert Lut, startup & scale-up bankier bij Rabobank, vertelt dat ze enthousiast werden van de gesprekken met Yummygums. “Ons team is altijd op zoek naar bedrijven zoals deze: met een innovatief product in een groeiende markt, die hebben bewezen snel op te kunnen schalen en met nog veel meer groeipotentie in het vat.”

De investering gaat in eerste instantie naar een brede marketinginzet om de merkbekendheid in Nederland en België te vergroten, maar de start-up heeft ook de eerste stappen gezet in Frankrijk en Duitsland. Yummygums verkoopt haar producten met name online via de eigen webshop, maar om de Europese bekendheid te vergroten, wil de start-up ook fysieke retailers inzetten. Ook gaat het merk het assortiment uitbreiden met nieuwe productvarianten en innovatieve productintroducties.

Lees ook
NVWA publiceert handboek Voedingssupplementen voor het bedrijfsleven

NVWA publiceert handboek Voedingssupplementen voor het bedrijfsleven

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft het nieuwe Handboek Voedingssupplementen, verrijkte levensmiddelen en kruidenpreparaten gepubliceerd. Het handboek is bedoeld voor het bedrijfsleven als hulpmiddel om ervoor te zorgen dat zij voldoet aan de Nederlandse en Europese Warenwet.

Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Migros Group, het grootste retailbedrijf van Zwitserland gaat investeren in de Israëlische kweekvleesproducent SuperMeat. Met deze samenwerking willen de bedrijven de productie en distributie van kweekvlees op commerciële schaal versnellen. Onderdeel van de overeenkomst is een investering van Migros in SuperMeat.

Helft van de Nederlanders gebruikt wel eens voedingssupplementen

Helft van de Nederlanders gebruikt wel eens voedingssupplementen

56% procent van de Nederlanders heeft in het afgelopen jaar een of meerdere voedingssupplementen gebruikt. Dat blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 5.000 Nederlanders.