Facebookactie succes: witte kruidnootjes

evmi-wittekruidnootjes

Bolletje brengt binnenkort kruidnootjes met alleen witte chocolade op de markt. Het bedrijf komt daarmee tegemoet aan wensen van consumenten. Op Facebook was een actie gestart met het verzoek aan Bolletje om ook zakjes met uitsluitend witte kruidnootjes te gaan verkopen.

Bolletje reageerde dat witte chocolade het minst populair is bij consumenten. Het bedrijf heeft dan ook slechts enkele varianten met witte chocolade tussen een breder aanbod aan pure en melkchocolade.

'Niet negeren'

Toch beloofde de fabrikant witte chocolade kruidnootjes op de markt te gaan brengen als de Facebook-actie meer dan 200.000 likes zou krijgen. “Als de consument er zo expliciet om gaat vragen, zijn wij niet zo arrogant dat te gaan negeren”, meldde Distrifood.

Uiteindelijk werd het bericht ruim 260.000 keer geliked. Dat is voor Bolletje reden om de speciale kruidnootjes binnenkort op de markt te brengen. Er worden op dit moment gesprekken over gevoerd met diverse retailketens.

Lees ook:

Van Delft opent pepernotenwinkels (8 september 2015)

Pieken met pepernoten (vakblad EVMI, nummer 7, 2014) (premium)

Febo introduceert speculaaskroket (20 november 2014)

Meer over
Lees ook
Zo gebruik je Linkedin voor B2B sales en marketing

Zo gebruik je Linkedin voor B2B sales en marketing

Terwijl social media niet meer weg te denken is als tool in consumentenmarketing, worden zulke platformen in de business-to-businesskant lang niet altijd op waarde geschat. Met bestaande contacten en het (koud) bellen van prospects kom je er wel, wordt nog steeds gedacht. ‘Zo deed ik het ook’, zegt Perry van Beek. ‘Maar toen in 2008 de crisis begon...

Social Media Week Holland in Den Haag

Social Media Week Holland in Den Haag

In het COMM, museum voor communicatie in Den Haag, vindt van 14 tot en met 16 november Social Media Week Holland (#SMWNL) plaats. Dit jaar is het wereldwijde thema ‘Closer’, een ode aan connectiviteit en de kracht die technologie biedt om mensen dichter bij elkaar te brengen. Dit event biedt een inhoudelijk programma met toonaangevende sprekers, waar tegelijkertijd...

Unilever wil meer transparantie in influencer marketing

Unilever wil meer transparantie in influencer marketing

Keith Weed, CMO van Unilever, maakt bekend dat het bedrijf geen volgers koopt op social media en ook geen zaken doet met partijen die dit wel doen. Zo wil het levensmiddelenconcern meer transparantie geven aan influencer marketing en het vertrouwen winnen van de consument. Unilever is een van de grootste adverteerders ter wereld. In 2017 gaf het bedrijf...