Flinke verschuivingen in de top van Unilever

unilever-brug

Unilever kondigt een aantal veranderingen aan binnen de organisatie, met bijbehorende verschuivingen in de top van het bedrijf.

Zo neemt Nitin Paranjpe, nu hoofd van de divisie Food & Refreshment, de nieuwe functie van COO op zich. Daarmee treed hij toe tot het hoogste bestuur van het concern, naast de CEO en CFO. Zijn huidige functie wordt overgenomen door Hanneke Faber, die daarmee razendsnel promotie maakt binnen Unilever. Haar huidige functie, President Europe, wordt opgeheven.

Unilever kondigt eveneens aan dat Kees Kruythoff, hoofd van de divisie Home Care, na 27 jaar het bedrijf gaat verlaten. Na het vertrek van Paul Polman waren de drie divisieleiders Kruythoff, Paranjpe en Alan Jope de meest logische opvolgers. Nu Paranjpe ook tot de top toetreedt lijkt Kruythoff aan het kortste eind te hebben getrokken. Kruythoff wordt opgevolgd door Peter ter Kulve, nu Chief Digital Officer Zuidoost-Azië en Australië.

Korte lijntjes

Met de herstructurering wil Alan Jope sneller en wendbaarder kunnen reageren op de ‘steeds meer gefragmenteerde wereld van consumenten, verkoopkanalen en de media’. Met het verdwijnen van verschillende regioleiders, zoals Faber in Europa, worden de lijntjes tussen het hoofdkantoor en de verschillende landen korter.

Lees ook
CEO Makro Nederland vertrekt per 31 december 2021

CEO Makro Nederland vertrekt per 31 december 2021

Paul Peereboom heeft afscheid genomen van zijn functie als CEO bij Makro. Fraser Parker neemt zijn werkzaamheden voorlopig waar, totdat er een nieuwe CEO is gevonden.

Rob Bakker lector Voedselproductie in Circulaire Economie bij HAS

Rob Bakker lector Voedselproductie in Circulaire Economie bij HAS

Sinds 1 september is Rob Bakker lector van Voedselproductie in een Circulaire Economie bij HAS Hogeschool, een van de drie lectoraten die door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) gefinancierd worden, om de transitie naar kringlooplandbouw te versnellen.

Ben & Jerry's boycot geeft problemen bij Unilever

Ben & Jerry's boycot geeft problemen bij Unilever

Het ijsmerk Ben & Jerry's besloot in juni om te stoppen met de verkoop van ijs in de bezette Palestijnse gebieden. Dit zorgt voor problemen bij moederbedrijf Unilever. Verschillende Amerikaanse staten willen vanwege de boycot van Ben & Jerry's hun aandelen verkopen.