FNLI komt met eigen award voor 'frontrunners' in de branche

Trophy

De FNLI gaat dit jaar een nieuwe award uitreiken aan de ‘frontrunner(s) van de levensmiddelenindustrie’. Deze prijs is voor een persoon of team die zich op bewonderenswaardige wijze inzet om vernieuwende initiatieven of projecten naar een hoger niveau te brengen.

Met deze prijs wil de FNLI de mensen achter bijzondere, vernieuwende, creatieve initiatieven of projecten extra zichtbaar maken. Steeds meer producenten zijn actief aan de slag met uitdagende thema’s die een grote maatschappelijke en economische impact kunnen hebben. De FNLI wil bijdragen aan de zichtbaarheid van deze ontwikkelingen en van de mensen achter de ideeën.

Criteria

FNLI leden kunnen zich kandidaat stellen of worden voorgedragen. Een vakjury beslist uiteindelijk wie er met de prijs vandoor gaat. Criteria zijn onder andere de haalbaarheid en mate van toepasbaarheid van het project in relatie tot de markt en marktomvang, de potentiële maatschappelijke en economische impact, de mate van vernieuwing en onderscheidend vermogen, en de mate waarin het project aansluit bij speerpunten van de FNLI. De jury staat onder leiding van Bas Alblas, de bestuursvoorzitter van de FNLI.

Proces

Tot 29 april 2019 kunnen personen of teams worden voorgedragen. Hierna zal de selectieprocedure starten. Begin juli zal de vakjury een top 3 bekend maken. Deze drie genomineerde kandidaten zullen tijdens de FNLI jaarbijeenkomst op 10 oktober 2019 worden voorgesteld. Op dit event wordt ook de winnaar bekendgemaakt en de Award uitgereikt.

Meer informatie en het inschrijfformulier voor deelname aan de strijd om de FNLI Award 2019 vindt u hier.

Lees ook
FNLI presenteert plan voor duurzame verpakkingen

FNLI presenteert plan voor duurzame verpakkingen

De FNLI (Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie) publiceerde deze week een concreet plan om verpakkingen in de levensmiddelensector te verduurzamen. Het zogenoemde Brancheverduurzamingsplan 2019-2025 moet vooral de achterblijvers een stap verder helpen. Een 'instapmodel' noemt de FNLI het plan, dat op het eerste gezicht degelijk en concreet...

Nieuwe reclamecode brengt nog geen einde aan kindermarketing

Nieuwe reclamecode brengt nog geen einde aan kindermarketing

Vanaf 1 juli 2020 zijn alle Dora’s, SpongeBobs en Bliksem McQueens verdwenen van verpakkingen voor voedingsmiddelen voor kinderen. Dat staat in de nieuwe Nederlandse Reclame Code, die sinds 1 februari 2019 is gewijzigd. Ondanks dat de Consumentenbond inspraak heeft gehad, vinden ze de regels op het gebied van kindermarketing nog niet streng genoeg. Kinderidolen...

Het preventieakkoord: reacties uit de branche

Het preventieakkoord: reacties uit de branche

Het Nationaal Preventieakkoord dat vorige week door staatssecretaris Paul Blokhuis werd gepresenteerd, moet Nederlanders gezonder maken. Blokhuis schiep hoge verwachtingen over zijn akkoord, maar de reacties zijn, zoals altijd, verdeeld. Een overzicht van de reacties uit de branche. Foodlog RIVM De doelen voor de aanpak van alcoholmisbruik en overgewicht...