FoodPersonality reikt FoodAwards uit

foodawards

FoodPersonality heeft bekend gemaakt wie de winnaars zijn van de FoodAwards 2021. Twintig producten kregen een award voor hun supermarktintroductie in het afgelopen jaar. 

De consumentencampagne van de FoodAwards leverde 47.610 stemmen op. Met behulp van de stemuitslag koos de jury van de awards - bestaande uit Thomas Douqué (Superunie), Michel Engelbertink (Jumbo) en Jort Scholten (Albert Heijn) - uiteindelijk twintig winnaars, waaronder: Alpro Absolutely, Coolbest IJs, Iglo Green Cuisine, Knorr Veggiewraps, Milka Hazelnootpasta en Vegetarische Slager Auf Wiederschnitzel. De complete lijst, inclusief video, vind je via de website van FoodPersonality

In het juli-augustusnummer van FoodPersonality wordt bekend gemaakt wie uit de 20 winnende producten de FoodTopAward krijgt voor de beste introductie van het afgelopen jaar. Alle andere winnaars staan dan ook in de spotlights. Bovendien weten we dan wie de FoodRetailAwards winnen, dat zijn de prijzen voor de supermarktformules die de introducties van A-merkartikelfabrikanten het meest gunstig tegemoet treden.

Lees ook
Alle Nederlandse supermarkten eind 2023 over op Beter leven-kip

Alle Nederlandse supermarkten eind 2023 over op Beter leven-kip

Eind 2023 heeft alle kip in de Nederlandse supermarkten minimaal één ster Beter Leven. “Een wereldwijde primeur. We zijn trots op de Nederlandse supermarkten en de kipsector dat zij kiezen voor een diervriendelijkere houderij,” zegt Anne Hilhorst van Wakker Dier.

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn is voor de tiende keer de best scorende supermarkt in het Chocolade Categorierapport. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Nestlé onder ruim 6.000 huishoudens, waarin voor 23 winkelformules de waardering voor het chocoladeschap is gemeten.

Iglo en vergelijkbare producenten moeten hun prijzen verhogen

Iglo en vergelijkbare producenten moeten hun prijzen verhogen

Producten van iglo en andere levensmiddelenproducenten worden duurder. Iglo waarschuwt hiervoor, omdat ze de stijgende inkoopprijzen en productiekosten, een gevolg van de toenemende vraag naar duurzame producten, niet zelf willen blijven dragen.