FoodPersonality reikt FoodAwards uit

foodawards

FoodPersonality heeft bekend gemaakt wie de winnaars zijn van de FoodAwards 2021. Twintig producten kregen een award voor hun supermarktintroductie in het afgelopen jaar. 

De consumentencampagne van de FoodAwards leverde 47.610 stemmen op. Met behulp van de stemuitslag koos de jury van de awards - bestaande uit Thomas Douqué (Superunie), Michel Engelbertink (Jumbo) en Jort Scholten (Albert Heijn) - uiteindelijk twintig winnaars, waaronder: Alpro Absolutely, Coolbest IJs, Iglo Green Cuisine, Knorr Veggiewraps, Milka Hazelnootpasta en Vegetarische Slager Auf Wiederschnitzel. De complete lijst, inclusief video, vind je via de website van FoodPersonality

In het juli-augustusnummer van FoodPersonality wordt bekend gemaakt wie uit de 20 winnende producten de FoodTopAward krijgt voor de beste introductie van het afgelopen jaar. Alle andere winnaars staan dan ook in de spotlights. Bovendien weten we dan wie de FoodRetailAwards winnen, dat zijn de prijzen voor de supermarktformules die de introducties van A-merkartikelfabrikanten het meest gunstig tegemoet treden.

Lees ook
Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen 36 procent minder vlees in de supermarkt als zowel de prijzen worden verhoogd en ze meer informatie krijgen over de milieuschade door vleesproductie. Dit moet wel in combinatie gebeuren, melden het RIVM en de Vrije Universiteit.

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.

Prijsverschil vlees en vleesvervangers neemt af

Prijsverschil vlees en vleesvervangers neemt af

Het prijsverschil tussen vlees en vleesvervangers in de supermarkt nam de afgelopen vijf jaar af. Dat blijkt uit onderzoek van Questionmark naar de prijsontwikkelingen van de zes grote Nederlandse supermarkten. De supermarktonderzoeker deed het onderzoek in opdracht van ProVeg Nederland.