Fransman wordt topman Delhaize België

ahold delhaize

Ahold Delhaize vervangt de topman van Delhaize België, Denis Knoops, na de tegenvallende prestaties van de supermarktketen in België. Bij de presentatie van de halfjaarcijfers kondigde topman Dick Boer al striktere aansturing aan: "We gaan bij Delhaize meer doelen stellen en sturen op meetbare resultaten. De formules zullen een beetje vrijheid kwijtraken, maar men begrijpt dat dat nodig is voor een bedrijf van deze omvang".

Knoops wordt opgevolgd door de Fransman Xavier Piesvaux, die overkomt van de Canadese tak van de Amerikaanse supermarktketen Walmart, meldt financiële krant De Tijd. Volgens het Belgische retailvakblad Gondola laat de vervanging vooral zien dat "Ahold de touwtjes strak in handen neemt bij Delhaize."

Piesvaux zal gaan rapporteren aan Wouter Kolk, de baas van Albert Heijn, die operationeel directeur wordt van Ahold Delhaize voor België en Nederland. Per 2019 zal Kolk die functie gaan vervullen voor Europa en Indonesië. In de VS vertrekt Jennifer Carr-Smith, de CEO van Ahold Delhaize's internetsuper Peapod. Voor Carr-Smith is nog geen opvolger gevonden, schrijft Distrifood. In de VS is de markt voor online boodschappen op dit moment volop in beweging, nu Amazon en Walmart daar baanbrekende stappen zetten.

 
Lees ook
Jumbo rukt verder op, ook richting België

Jumbo rukt verder op, ook richting België

Het marktaandeel van supermarktketen Jumbo steeg vorig jaar tot ruim 20%. Marktleider Albert Heijn, nog altijd goed voor ongeveer een derde van de Nederlandse markt, zal nog meer op zijn tellen moeten gaan passen. Albert Heijn zag de laatste tijd het aantal klanten in zijn Nederlandse winkels dalen, terwijl Jumbo er met een eveneens klassieke supermarktformule...

Recall op Nederlands vlees in België vanwege salmonella

Recall op Nederlands vlees in België vanwege salmonella

Het Belgische voedselagentschap FAVV waarschuwt voor vleesproducten die gemaakt zijn met vanuit Nederland geleverd vers vlees. Twee vleesverwerkende bedrijven zijn geblokkeerd en consumenten worden opgeroepen gekochte producten terug te brengen. Er is geen sprake van ziektegevallen. Cécille Janssen - Foodlog Via het Europese waarschuwingssysteem RASFF-systeem...

De lekker duurzaam-campagne van AH en Unilever; wat ging er mis?

De lekker duurzaam-campagne van AH en Unilever; wat ging er mis?

Het mag gezegd worden dat Unilever een van de food-multinationals is die het meest in duurzaamheid investeert. Het zou dan ook niet moeilijk moeten zijn voor dit bedrijf om een duurzaam imago te behouden. Toch moest directeur Duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever afgelopen weekend in het consumentenprogramma Kassa verantwoording afleggen voor...