Heineken en Picnic introduceren KwartKrat

Heineken_Kwartkrat

Bierbrouwer Heineken ontwikkelde samen met online supermarkt Picnic een nieuw bierkrat voor de merken Heineken en Amstel. De KwartKrat is een kartonnen houder met daarin zes statiegeldflesjes pilsener. Dit krat is het eerste resultaat van de strategische samenwerking die Picnic en Heineken met elkaar zijn aangegaan. Het doel is om nog beter te voorzien in de wensen van de online shopper en de bezorging van producten nog makkelijker te maken.

Picnic bezorgt de boodschappen in compacte elektrische wagentjes. Dit bespaart een hoop CO2-uitstoot. De volgende stap is het terugdringen van het verpakkingsmateriaal. Het voordeel van het KwartKrat is dat er enkel een kartonnen houder overblijft. De lege flesjes kunnen bij een volgende bestelling retour worden gegeven aan de bezorgers van Picnic.

Heineken ziet een grote toekomst voor het thuisbezorgen van zijn producten. “Gelijktijdig zien wij de uitdaging om de hoeveelheid verpakkingsmateriaal terug te dringen en aan te kunnen sluiten bij vernieuwende bezorgmodellen als die van Picnic. Duurzaamheid en innovatie zijn belangrijke kernwaarden van ons bedrijf”, aldus Evelien Sanders-de Boer van Heineken.

Lees ook
ABN AMRO: Druk op bestedingen remt herstel drankenindustrie

ABN AMRO: Druk op bestedingen remt herstel drankenindustrie

De productie van de drankenindustrie ligt weer boven het niveau van 2019. Veel producenten zijn nog niet over de klap van de coronacrisis heen, terwijl er een nieuwe uitdaging voor de deur staat: dalende consumentenbestedingen. Dat meldt ABN AMRO in de Sectorprognose Food.

Nespresso maakt biologisch afbreekbare koffiecups

Nespresso maakt biologisch afbreekbare koffiecups

Na drie jaar onderzoek en ontwikkeling komt Nespresso met biologisch afbreekbare koffiecups. In de lente start een pilot met deze cups in Frankrijk en Zwitserland. Papier vormt de basis van de nieuwe cups. Binnen een jaar wil Nespresso het product ook op andere Europese markten brengen.

Aandacht voor verpakkingsinnovaties Gouden Noot tijdens Empack 2023

Aandacht voor verpakkingsinnovaties Gouden Noot tijdens Empack 2023

Verpakkingsbeurs Empack zet tijdens de twintigste editie op 5 en 6 april 2023 de innovaties van de winnaars van de Gouden Noot in de schijnwerpers. Het is het debuut van de Gouden Noot op Empack.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren