Heineken en Picnic introduceren KwartKrat

Heineken_Kwartkrat

Bierbrouwer Heineken ontwikkelde samen met online supermarkt Picnic een nieuw bierkrat voor de merken Heineken en Amstel. De KwartKrat is een kartonnen houder met daarin zes statiegeldflesjes pilsener. Dit krat is het eerste resultaat van de strategische samenwerking die Picnic en Heineken met elkaar zijn aangegaan. Het doel is om nog beter te voorzien in de wensen van de online shopper en de bezorging van producten nog makkelijker te maken.

Picnic bezorgt de boodschappen in compacte elektrische wagentjes. Dit bespaart een hoop CO2-uitstoot. De volgende stap is het terugdringen van het verpakkingsmateriaal. Het voordeel van het KwartKrat is dat er enkel een kartonnen houder overblijft. De lege flesjes kunnen bij een volgende bestelling retour worden gegeven aan de bezorgers van Picnic.

Heineken ziet een grote toekomst voor het thuisbezorgen van zijn producten. “Gelijktijdig zien wij de uitdaging om de hoeveelheid verpakkingsmateriaal terug te dringen en aan te kunnen sluiten bij vernieuwende bezorgmodellen als die van Picnic. Duurzaamheid en innovatie zijn belangrijke kernwaarden van ons bedrijf”, aldus Evelien Sanders-de Boer van Heineken.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Nieuwe operationeel directeur Plastic Pact NL

Nieuwe operationeel directeur Plastic Pact NL

Plastic Pact NL heeft een nieuwe operationeel directeur. Sinds 1 juli vervult Carlijn Röell deze rol. Samen met de aangesloten bedrijven en organisaties gaat zij zich inzetten voor het sluiten van de kringloop van plastic verpakkingen en eenmalige plastic producten in Nederland.

Heineken verhoogt bierprijs voor horeca met 5,8%

Heineken verhoogt bierprijs voor horeca met 5,8%

Per 1 augustus verhoogt Heineken de bierprijs. De horeca betaalt dan gemiddeld 5,8% meer voor de inkoop. Ook in de supermarkt stijgen de prijzen van het bier en andere dranken van Heineken.

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Nederland start samen met Zweden, Finland en België een nieuwe campagne om de verkoop van biologische producten te stimuleren. Het gaat om een nudging-campagne waarbij door middel van subtiele aanpassingen in de supermarkt en online omgeving de verkoop van biologische producten wordt gestimuleerd.