Heineken en Picnic introduceren KwartKrat

Heineken_Kwartkrat

Bierbrouwer Heineken ontwikkelde samen met online supermarkt Picnic een nieuw bierkrat voor de merken Heineken en Amstel. De KwartKrat is een kartonnen houder met daarin zes statiegeldflesjes pilsener. Dit krat is het eerste resultaat van de strategische samenwerking die Picnic en Heineken met elkaar zijn aangegaan. Het doel is om nog beter te voorzien in de wensen van de online shopper en de bezorging van producten nog makkelijker te maken.

Picnic bezorgt de boodschappen in compacte elektrische wagentjes. Dit bespaart een hoop CO2-uitstoot. De volgende stap is het terugdringen van het verpakkingsmateriaal. Het voordeel van het KwartKrat is dat er enkel een kartonnen houder overblijft. De lege flesjes kunnen bij een volgende bestelling retour worden gegeven aan de bezorgers van Picnic.

Heineken ziet een grote toekomst voor het thuisbezorgen van zijn producten. “Gelijktijdig zien wij de uitdaging om de hoeveelheid verpakkingsmateriaal terug te dringen en aan te kunnen sluiten bij vernieuwende bezorgmodellen als die van Picnic. Duurzaamheid en innovatie zijn belangrijke kernwaarden van ons bedrijf”, aldus Evelien Sanders-de Boer van Heineken.

Lees ook
ABN AMRO: CO2-voetafdruk Nederlandse varkens behoort tot laagste ter wereld

ABN AMRO: CO2-voetafdruk Nederlandse varkens behoort tot laagste ter wereld

2021 was een slecht jaar voor de Nederlandse varkenshouderij. Enerzijds lagen de prijzen voor varkensvlees laag, terwijl varkenshouders anderzijds geconfronteerd werden met hoge kosten. Maar er is ook goed nieuws.

Seafarm krijgt ASC-certificering voor platvis

Seafarm krijgt ASC-certificering voor platvis

Seafarm voldoet aan de standaarden van het Aquaculture Stewardship Council (ASC). Met de ASC-certificering toont de Nederlandse tarbotkweker dat de vis verantwoord gekweekt is met minimale negatieve gevolgen voor mens en milieu. Het is volgens ASC de eerste viskwekerij ter wereld die de certificering ontvangt voor platvis.

Biermarkt niet terug op niveau pre-corona

Biermarkt niet terug op niveau pre-corona

De biermarkt is nog niet terug op het oude niveau. Hoewel de bierkoop in 2021 met 2,6 procent steeg ten opzichte van 2020, liggen de verkopen nog altijd 10,3 procent lager dan in 2019. Dat meldt Nederlandse Brouwers op de website.