Hoe maken we voedselverspilling winstgevend?

MVO Nederland en Wageningen Academy organiseren op donderdag 29 juni de netwerkbijeenkomst “Van food waste naar food profit”.

Voedselverspilling

Toine Timmermans, programmamanager Sustainable Food Chains, Wageningen University & Research en Bob Hutten, directeur van de Voedselverspillingsfabriek laten vanuit hun expertise zien hoe je voedselverspilling kunt voorkomen en hoe je reststromen optimaal kunt verwaarden. Het programma heeft een dynamische opzet, waarbij deelnemers hun ideeën zullen pitchen en feedback ontvangen van zowel experts als publiek.

Praktisch

Het is een praktische middag waarbij het accent ligt op de toepassing binnen de eigen bedrijfsvoering. Iedere deelnemer kan zijn eigen bedrijfscase invoeren door middel van een quickscan, die digitaal en live wordt verwerkt. De diverse cases worden centraal besproken en voorzien van feedback. Met een expertpanel én de mogelijkheid om de eigen uitdaging te pitchen, is er voor iedereen winst te halen op deze middag.Eerdere bijeenkomsten waren op deze wijze al succesvol en hebben nieuwe samenwerkingsvormen opgeleverd.

Lees ook:

   
Lees ook
Spelregels tegen voedselverspilling

Spelregels tegen voedselverspilling

Stichting Samen Tegen Voedselverspilling roept politiek, overheid en bedrijfsleven op om de spelregels rondom voedselverspilling te veranderen. Samen met WUR stelde de stichting 10 spelregels op.

Unilever wil meer plantaardig, minder verspilling en voedzamer

Unilever wil meer plantaardig, minder verspilling en voedzamer

Unilever presenteert vandaag het nieuwe 'Future Foods' initiatief dat een gezonder en duurzamer wereldwijd voedselsysteem moet ondersteunen.

Geen verwarring meer over de houdbaarheid

Geen verwarring meer over de houdbaarheid

Nooit meer verwarring tussen ‘houdbaar tot’ en ‘te gebruiken tot’ en daardoor de helft minder voedselverspilling. Dat is het doel van een nieuw anti-verspillingspact dat is ondertekend door meer dan 40 bedrijven in Frankrijk. Initiatiefnemer Too Good To Go wist onder meer grootmachten als Nestlé, Danone en Intermarché over de streep te trekken.