Hogere omzet voor Ahold Delhaize door prijsstijgingen
De omzet van supermarktconcern Ahold Delhaize steeg in de eerste drie maanden van dit jaar met 8,3 procent naar 19,8 miljard euro. Consumenten blijven veel kopen in de supermarkt en de hogere prijzen van producten en de opening van nieuwe winkels stuwden de omzet op.
Frans Muller, CEO van Ahold Delhaize, zegt dat het bedrijf de prijsstijgingen hoopt te verzachten door met leveranciers samen te werken en de prijzen alleen te verhogen waar het noodzakelijk is. "Met de eigen huismerken lukt dat beter en de huismerken krijgen ook een ruimere en meer prominente plek in de winkelschappen."
De nettowinst van de supermarktketen in het eerste kwartaal bleef ongeveer gelijk aan dat van een jaar geleden. Met de bijbehorende winkelketens als Gall&Gall en webwinkel bol.com bedroeg de nettowinst 546 miljoen euro. Ahold Delhaize heeft wereldwijd bijna 7500 supermarkten en andere winkels. Bij de supermarktketen werken in totaal 413.000 mensen.
Bron: NOS
Geen nieuws van EVMI meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke dinsdag en donderdag het laatste nieuws.
|
Altijd op de hoogte blijven?
Thema's
Meer over
Lees ook
Ahold geïnteresseerd in overname Hema
Ahold Delzaize zich wil mengen in de overnamestrijd rond Hema. Dat meldt het Financieele Dagblad op basis van bronnen. Het supermarktconcern zou volgens de krant de hulp van zakenbank Lazard hebben ingeroepen. Potentiele bieder van Hema hebben tot maandag 13 juli om hun interesse kenbaar te maken.
Kwartaalcijfers Ahold Delhaize: minder winst dankzij staking, Nederlands aandeel groeit
Vandaag presenteerde Ahold Delhaize zijn resultaten over het tweede kwartaal. De winst van het supermarktconcern is met 18 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Desondanks bleef er onder de streep nog altijd 334 miljoen euro winst over.
Jumbo rukt verder op, ook richting België
Het marktaandeel van supermarktketen Jumbo steeg vorig jaar tot ruim 20%. Marktleider Albert Heijn, nog altijd goed voor ongeveer een derde van de Nederlandse markt, zal nog meer op zijn tellen moeten gaan passen. Albert Heijn zag de laatste tijd het aantal klanten in zijn Nederlandse winkels dalen, terwijl Jumbo er met een eveneens klassieke supermarktformule...