Marketing
supermarkt koeling

Nederlanders hebben de afgelopen jaren een positiever beeld gekregen van diepvriesproducten als ingevroren groenten, visproducten, aardappelproducten en snacks. Toch is de verkoop ervan de afgelopen jaren niet gegroeid. Dat zegt voorzitter Ruud Harmsen van het het platform VriesVers in een gesprek met de Levensmiddelenkrant.

VriesVers werd tien jaar geleden opgericht om het imago van deze ingevroren producten te verbeteren en de verkoop ervan te stimuleren. Omdat consumenten bij diepvriesvoedsel vaak dachten aan frituursnacks, associeerden zij de vriesafdeling van de supermarkt met ongezond eten van lage kwaliteit. VriesVers was een poging vanuit de branche om dat imago op te poetsen, met de boodschap dat de producten gezonder zijn dan iedereen denkt en dat de lange houdbaarheid voedselverspilling tegengaat.

Flink wat supermarkten en fabrikanten hebben zich bij het platform aangesloten. Volgens Harmsen is VriesVers in de afgelopen tien jaar slechts ten dele geslaagd in zijn missie. “De vriesverscategorie begint langzaamaan een beter imago te krijgen bij consumenten,” verklaart hij in het interview. “Consumenten [hebben] een positiever beeld hebben gekregen van het begrip ‘vriesvers’ vergeleken met vier jaar daarvoor. De vriesverscategorie is desondanks de laatste jaren niet significant gegroeid.” Hij voegt toe dat het team van VriesVers de balans opmaakt en zich beraadt over de strategie voor de komende jaren.

 

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *