Investering van 100 miljoen voor online supermarkt Picnic

Picnic

Een aantal Nederlandse familiefondsen investeert 100 miljoen euro in online supermarkt Picnic. Het gaat om NPM Capital (de participatiemaatschappij van familiebedrijf SHV Holdings) en beleggingsfondsen De Hoge Dennen, Hoyberg en Finci. De betrokken familiefondsen investeren voor de lange termijn.  De investering stelt de websuper in staat om de groeiplannen te verwezenlijken.

Picnic begon anderhalf jaar geleden met het bezorgen van boodschappen en maakt sindsdien een stormachtige groei door. Het bedrijf wil de komende jaren in meer steden actief worden en waarschijnlijk dit jaar al voor ruim 2000 mensen werkgelegenheid te bieden. Dit zal op termijn oplopen naar 10.000 nieuwe arbeidsplaatsen.

 
Lees ook
Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Online supermarkt Picnic voegt een dun beschermlaagje toe aan avocado’s om deze langer eetbaar te houden. De bescherming is een plantaardig product afkomstig uit de schillen, zaden en pulp van vruchten, dat wordt aangebracht door de Nederlandse leverancier. Klanten van Picnic kunnen de vruchten hierdoor langer gebruiken.

Supermarkt Ochama trekt prijs plantaardige producten en dierlijke equivalenten gelijk

Supermarkt Ochama trekt prijs plantaardige producten en dierlijke equivalenten gelijk

Vanaf 24 februari biedt online supermarkt Ochama plantaardige producten aan voor prijzen die op hetzelfde niveau liggen als de gemiddelde prijs van dierlijke equivalenten. De retailer wil op deze manier vegetarische producten toegankelijk maken voor iedereen.

Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Mensen bestelden afgelopen jaar veel groente en fruit, blijkt uit een analyse van de online supermarkt Picnic. De online supermarkt maakte in een persbericht hun meest verkochte producten bekend.