Jasper Kessels nieuwe Retaildirecteur Bierbrouwerij AB InBev

Jasper Kessels_Foto: Ab Inbev

Foto: AB InBev

De nieuwe retaildirecteur van Bierbrouwerij AB InBev is de 33-jarige Jasper Kessels. Hij volgt Mark Hanssen op, die per 1 januari 2020 startte als horecadirecteur bij de brouwer in Nederland.

Kessels begon zijn carrière in 2011 als Category Manager bij Koninklijke Peijnenburg. Tot zijn overstap in 2017 naar AB InBev vervulde hij verschillende retail accountmanagementrollen bij dit bedrijf. Hij startte bij AB InBev als key accountmanager Ahold. Sinds 2019 is hij eindverantwoordelijk voor het Trade Marketing team van de bierbrouwerij. 

Jasper Kessels: “Ik kijk er enorm naar uit te starten als retaildirecteur en samen met onze retailpartners en ons team zo goed mogelijk in te spelen op de wensen van consumenten. Al bijna tien jaar werk ik in de retailwereld, een wereld waar mijn hart ligt. Alle biercategorieën zijn volop in beweging en het is onze ambitie om ook in de pils- en alcoholvrijcategorie marktleider te worden. Het uitbouwen van de introductie van Bud, Leffe Blond 0.0%, het succes van Hertog Jan en het verder verbeteren van de klanttevredenheid van onze retailpartners zijn de belangrijkste prioriteiten voor 2020. Er liggen veel kansen om samen met onze retailpartners consumenten te blijven verrassen met onze mooie bieren, van alcoholvrij tot speciaalbier”.

Bierbrouwerij AB InBev is onder meer bekend van merken zoals Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland ruim 550 werknemers.

Thema's
Lees ook
AB InBev heeft nieuwe Algemeen Directeur

AB InBev heeft nieuwe Algemeen Directeur

Bierbrouwerij AB InBev, de Nederlandse organisatie van de internationale brouwer AB InBev, heeft een nieuwe algemeen directeur. Chris Vanbroekhoven volgt per 1 april 2021 Nicolas Bartholomeeusen op. Hij kiest ervoor om na bijna 10 jaar bij AB InBev een eigen onderneming op te zetten.

Bierverkoop in 2020 daalde met 14 procent

Bierverkoop in 2020 daalde met 14 procent

Het coronavirus en de daarbij horende maatregelen hebben een groot effect gehad op de bierverkoop in 2020. Deze daalde met 14 procent ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementensector daalden de verkopen zelfs met 58 procent. Nederlandse Brouwers spreekt van een rampjaar.

Coronacrisis raakt brouwerijen

Coronacrisis raakt brouwerijen

Sinds de start van de coronacrisis zien Nederlandse brouwerijen de omzet dalen. Zo ook in november. De bierverkoop was met 25,8 procent een stuk lager dan in november vorig jaar. De thuisconsumptie nam met 7,5 procent toe, maar de horeca nam met 92 procent af. Vereniging Nederlandse Brouwers maakt zich grote zorgen.