Jumbo krijgt ‘Toekomststoel' van de Raad van Kinderen

VeghelNoordkade 14Raad Van Kinderen

De Raad van Kinderen overhandigde een eigengemaakte ‘Toekomststoel’ aan de directie van Jumbo. Aan de stoel hangen zeven gewetensvragen over de toekomst, opgesteld door de Raad van Kinderen. De gewetensvragen gebruikt Jumbo bij het nemen van belangrijke beslissingen.

De Toekomststoel is dan ook een onderdeel van vergaderingen. Hiermee laat Jumbo zien continu te willen verbeteren. De Toekomststoel is van gerecyclede materialen uit Veghel en Jumbovlaggen. De gewetensvragen variëren van ‘Hebben we nagedacht over de gezondheid van de klant?’ of ‘Hebben we nagedacht over de gevolgen voor het milieu?’ tot ‘Hebben we goed nagedacht over biologisch, veganistisch en glutenvrij eten in onze winkels?’.

Vergaderen met Jumbo

Volgens Frits van Eerd, CEO van Jumbo, is samenwerken met de Raad van Kinderen heel waardevol. “Het gaat ook om hún toekomst. Jumbo is continu bezig met de toekomst. We kijken altijd hoe we duurzaam kunnen innoveren en de Toekomststoel is een mooi fysiek onderdeel om aandacht te vestigen op belangrijke toekomstvraagstukken.” Jumbo nodigt De Raad van Kinderen meerdere keren per jaar uit om deel te nemen aan vergaderingen. Zij mogen plaatsnemen op de Toekomststoel en hun kijk op de wereld delen met Jumbo.

De Raad van Kinderen bestaat uit kinderen van groep acht van basisschool ‘t Ven uit Veghel. Al drie jaar werkt Jumbo samen met deze Raad. Tijdens deze samenwerkingen bespreken ze het assortiment, beleid van medewerkers, omgeving en winkelpanden. Eén van de uitwerkingen is de introductie van de Toekomststoel.

Over de Raad van Kinderen

De Raad van Kinderen is een initiatief van de Missing Chapter Foundation. De foundation wilt dat kinderen een gelijkwaardige stem krijgen in de beslissingen die van invloed zijn op hun leven, nu en in de toekomst. Zo mocht de Raad van Kinderen meebeslissen over de inhoud van het Koningsontbijt.

Lees ook
Jumbo introduceert MSC-gecertificeerde huismerklijn visconserven

Jumbo introduceert MSC-gecertificeerde huismerklijn visconserven

Supermarktketen Jumbo introduceert een eigen huismerklijn visconserven met MSC-keurmerk. Hiermee zet de supermarktketen een nieuwe stap in het verduurzamen van het visaanbod. Eerder kregen de verse en diepvriesvis van het Jumbo Huismerk al het duurzaamheidskeurmerk toegewezen.

Planbureau leefomgeving wil herziening aanpak eiwittransitie

Planbureau leefomgeving wil herziening aanpak eiwittransitie

Het PBL beschouwt in nieuw beleid consumptiegedrag als uiting van sociaal-culturele routines. Het bureau adviseert dus om pogingen om de Nederlandse consument meer plantaardig te laten eten te richten op een aantal situaties, zoals thuis koken en uit eten. Hierbij wil het planbureau actief verschillende actoren betrekken, van influencers tot horeca...

Microalgen lijken waardevolle bron omega-3-vetzuren

Microalgen lijken waardevolle bron omega-3-vetzuren

Duitse wetenschappers vergeleken verschillende wijzen van microalgen-productie met gekweekte en gevangen vis. De vergelijking richtte zich op voedingswaarde en duurzaamheidsaspecten zoals uitstoot van CO2. Zij concludeerden dat microalgen op de meeste gebieden vergelijkbaar of iets beter presteerden dan vis.