Jumbo organiseert voor de zesde keer het Koningsontbijt

koningsontbijt

Jumbo gaat dit jaar voor de zesde keer het Koningsontbijt organiseren. Voorafgaand aan de Koningspelen ontvangen kinderen een gevarieerd ontbijt volgens de richtlijnen van de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum.

Jumbo’s Raad van Kinderen heeft dit jaar meegedacht met het Koningsontbijt. Richard Krajicek, initiatiefnemer van de Koningsspelen vindt het een goed idee dat Jumbo’s Raad van Kinderen meebeslist over de inhoud van het Koningsontbijt. “De door hen gekozen producten zullen het ontbijt tijdens de Koningsspelen ongetwijfeld nog leuker en lekkerder maken!” De Raad van Kinderen koos onder andere voor speltwafels, fruitspread en snoeptomaatjes.

Het ontbijt is dit jaar uitgebreid met gezonde producten zoals volkoren brood, glutenvrij brood, speltwafels, oranje gekookte eieren en Jumbo appelstroop. Ook zit er een waterkan bij elk ontbijtpakket om kinderen te stimuleren kraanwater te drinken.

Het doel van Jumbo is om gezond eten lekker, makkelijk en bereikbaar te maken. “Het Koningsontbijt is voor ons een mooi moment om basisschoolkinderen én ouders op leuke wijze kennis te laten maken met een gezonde en voedzame start van de dag. Wat is er leuker dan samen met je klasgenootjes te ontbijten en daarna de hele dag te sporten?”, zegt Colette Cloosterman-van Eerd, als CCO verantwoordelijk voor Formule en Innovatie en mede-eigenaar van Jumbo.

Jumbo’s Raad van Kinderen is een initiatief van de Missing Chapter Foundation in samenwerking met UNICEF Nederland. Zij willen dat kinderen een gelijkwaardige stem krijgen in de beslissingen die van invloed zijn op hun leven, nu en in de toekomst.

Lees ook
Aldi zet Disney-figuren op Schijf van Vijf-producten

Aldi zet Disney-figuren op Schijf van Vijf-producten

Aldi gaat Schijf van Vijf-producten aantrekkelijker maken voor kinderen door er Disney-figuren op te zetten. "Positieve kindermarketing," noemt de discounter dat, en naar eigen zeggen is Aldi de eerste supermarkt die de voor ongezonde producten gewraakte marketingaanpak inzet op producten uit de Schijf van Vijf.De campagne gaat in...

Dierenbescherming introduceert Beter Leven Keurmerk voor zuivel

Gister presenteerde de Dierenbescherming het Beter Leven Keurmerk voor zuivel. Het doel van dit nieuwe keurmerk is een meer duurzame en koevriendelijke melkveehouderij. Door een samenwerking tussen de Dierenbescherming, Natuur en Milieu en Vogelbescherming Nederland is het Beter Leven Keurmerk uitgebreid. Vanaf nu mogen ook zuivelproducten een Beter Leven ster dragen wanneer ze voldoen aan de gestelde criteria. De Dierenbescherming schrijft dat er op dit moment weinig tot geen regels zijn rondom huisvesting en dierenwelzijn in de zuivelindustrie. Deze ene Beter Leven ster wordt het basisuitgangspunt...

BEUC aan Europese Commissie: bescherm consumenten tegen acrylamide

BEUC aan Europese Commissie: bescherm consumenten tegen acrylamide

Tien consumentenorganisaties, waaronder de Nederlandse Consumentenbond, hebben onderzocht hoeveel acrylamide er in ons eten zit. Te veel, concluderen ze. De overkoepelende consumentenorganisatie BEUC adviseert bindende maxima en meer duidelijkheid naar consumenten. In de herfst van 2018 hebben tien consumentenorganisaties, verspreid over Europa, producten...