Jumbo wil in Vlaanderen meer dan 100 winkels openen

Jumbo-winkel-supermarkt

Drie winkels wil supermarktketen Jumbo dit jaar in Vlaamstalig België openen. De eerste moet in november open gaan, in het Limburgse Pelt. Daarna reiken de ambities hemelhoog: volgend jaar 12 à 15, en op termijn "meer dan honderd winkels in Vlaanderen", zegt Peter Isaac, managing director van Jumbo België, in een exclusief gesprek met het retailblad Gondola. Op lange termijn ziet Jumbo ook mogelijkheden in Brussel en Wallonië, maar daarvoor zijn nog geen plannen.

Jumbo is van plan al zijn drie formules naar de Belgische markt te brengen: de Jumbo supermarkten, het gemaksconcept Jumbo City en de uitgebreide Jumbo Foodmarkt, waar je ook kunt eten. “We geven voorrang aan de klassieke supermarkt, daarna kijken we naar de mogelijkheden voor onze andere formules. Maar die komen er ook.”

Isaac neemt in het interview bij voorbaat afstand van de kwalificatie 'prijsvechter', waar in de Belgische markt voor wordt gevreesd. "We zijn voor veel mensen een prijsvechter, maar dat klopt niet helemaal. Wij hebben verschillende troeven die ons samen aantrekkelijk maken voor de Belgische consument: lage prijs, maar ook assortiment en service. We willen niet alleen op prijs de nadruk leggen.”

Albert Heijn kiest in België juist wel voor de prijsinsteek, naast een snelle expansie. De wapenwedloop om de Belgische supermarktwereld van Nederland uit is definitief begonnen.

Bron: Foodlog

Lees ook
Dierenbescherming introduceert Beter Leven Keurmerk voor zuivel

Dierenbescherming introduceert Beter Leven Keurmerk voor zuivel

Gister presenteerde de Dierenbescherming het Beter Leven Keurmerk voor zuivel. Het doel van dit nieuwe keurmerk is een meer duurzame en koevriendelijke melkveehouderij. Door een samenwerking tussen de Dierenbescherming, Natuur en Milieu en Vogelbescherming Nederland is het Beter Leven Keurmerk uitgebreid. Vanaf nu mogen ook zuivelproducten een Beter...

Minder verpakkingen in supermarkten

Minder verpakkingen in supermarkten

Supermarkten gaan de komende jaren minderen met hun verpakkingen, en de verpakkingen die overblijven moeten duurzamer. Dat heeft branchevereniging CBL met de supermarkten afgesproken. Milieuorganisatie Milieu Centraal is kritisch op de gestelde doelen en hoopt op meer. Het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) zet zich in voor minder en duurzamere...

Minder groei en meer concurrentie voor biologische voeding

Minder groei en meer concurrentie voor biologische voeding

De markt voor biologische voeding groeit al geruime tijd harder dan de markt voor reguliere voeding. Die groei zal de komende jaren onder druk komen te staan door toenemende concurrentie, voorspelt RaboResearch. Rabobank voorspelt dat de marktgroei voor biologische producten de komende jaren iets zal afzwakken, maar nog altijd rond de 3-4% zal liggen....