Jupiler heet tijdens WK voetbal Belgium

Jupiler - Belgium

Jupiler, het populairste pils van België, verandert in aanloop naar het wereldkampioenschap voetbal in Rusland vijf maanden lang van naam, schrijft De Tijd. Jupiler is de sponsor van de Belgische nationale voetbalploeg, en alle verpakkingen, van blikjes tot supportersgadets, krijgen de naam 'Belgium'.

Experts vinden het een gedurfde marketingcampagne met weinig kans van slagen. Volgens moederbedrijf AB InBev wil Jupiler hiermee een "volksbeweging voor Belgische trots" opstarten. Een boost kan het merk wel gebruiken, de verkoop daalt al jaren. In Belgische cafés en supermarkten is het Jupiler-logo inmiddels verdwenen. Dat hield pers en retail gisteren bezig tot iedereen na de persconferentie opgelucht kon ademhalen: Jupiler stopt niet.

Lees ook
AB InBev heeft nieuwe Algemeen Directeur

AB InBev heeft nieuwe Algemeen Directeur

Bierbrouwerij AB InBev, de Nederlandse organisatie van de internationale brouwer AB InBev, heeft een nieuwe algemeen directeur. Chris Vanbroekhoven volgt per 1 april 2021 Nicolas Bartholomeeusen op. Hij kiest ervoor om na bijna 10 jaar bij AB InBev een eigen onderneming op te zetten.

Bierverkoop in 2020 daalde met 14 procent

Bierverkoop in 2020 daalde met 14 procent

Het coronavirus en de daarbij horende maatregelen hebben een groot effect gehad op de bierverkoop in 2020. Deze daalde met 14 procent ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementensector daalden de verkopen zelfs met 58 procent. Nederlandse Brouwers spreekt van een rampjaar.

Coronacrisis raakt brouwerijen

Coronacrisis raakt brouwerijen

Sinds de start van de coronacrisis zien Nederlandse brouwerijen de omzet dalen. Zo ook in november. De bierverkoop was met 25,8 procent een stuk lager dan in november vorig jaar. De thuisconsumptie nam met 7,5 procent toe, maar de horeca nam met 92 procent af. Vereniging Nederlandse Brouwers maakt zich grote zorgen.