Jupiler heet tijdens WK voetbal Belgium

Jupiler - Belgium

Jupiler, het populairste pils van België, verandert in aanloop naar het wereldkampioenschap voetbal in Rusland vijf maanden lang van naam, schrijft De Tijd. Jupiler is de sponsor van de Belgische nationale voetbalploeg, en alle verpakkingen, van blikjes tot supportersgadets, krijgen de naam 'Belgium'.

Experts vinden het een gedurfde marketingcampagne met weinig kans van slagen. Volgens moederbedrijf AB InBev wil Jupiler hiermee een "volksbeweging voor Belgische trots" opstarten. Een boost kan het merk wel gebruiken, de verkoop daalt al jaren. In Belgische cafés en supermarkten is het Jupiler-logo inmiddels verdwenen. Dat hield pers en retail gisteren bezig tot iedereen na de persconferentie opgelucht kon ademhalen: Jupiler stopt niet.

Lees ook
AB InBev verkoopt meer bier dan vóór pandemie

AB InBev verkoopt meer bier dan vóór pandemie

De omzet van AB InBev was in het eerste kwartaal van dit jaar hoger van vóór de pandemie, zo maakte de bierbrouwer vandaag bekend.

Of je ijzer ziet branden

Of je ijzer ziet branden

Met brandend ijzer kan je, net als aardgas en benzine, in combinatie met zuurstof uit de lucht warmte opwekken. In plaats van CO2 maak je dan ijzeroxide, zeg maar roest. Maar kan je er ook bier mee te brouwen? De Bavaria brouwerij van Swinkels Family Brewers, onderzoekt het met een proefneming in de praktijk.  Tekst: Harold van den Hauten In...

Column: Succesratio innovatie verhogen

Column: Succesratio innovatie verhogen

e algemene perceptie is dat marketing in BtC is ‘uitgevonden’, en vooral in de Fast Moving Consumer Goods. Daar zit een kern van waarheid in. Maar in dat competitieve milieu is het lastig om met kop en schouders boven het maaiveld uit te steken. Hoe doen marketeers het in BtB; is het daar makkelijker en wat kunnen beide types marketeers in die verschillende...