Kipster stapt over op eierdozen van 100% gerecycled papier
Kippenboer Kipster introduceert nieuwe eierdozen gemaakt van 100% gerecycled papier. De CO2 die vrijkomt bij het productieproces wordt gecompenseerd, waardoor de doosjes CO2-neutraal zijn.
Kipster wisselt van eierdoos omdat het bedrijf uitbreidt naar onder meer België, Frankrijk, Engeland en de Verenigde Staten. Voor het borgen van de continuïteit werkt Kipster nu samen met dozenmaker Hartmann. Hartmann laat de CO2 footprint van de eierdozen berekenen volgens de Greenhouse Gas Protocol en compenseert de uitstoot via Climate Partner.
De eieren van Kipster waren al CO2-neutraal. Dat de eierdoosjes nu ook CO2-neutraal zijn, is geen reden voor het bedrijf om achterover te leunen, zegt Ruud Zanders, mede-oprichter van Kipster: “Het Kipster-team ziet nog veel mogelijkheden om te innoveren. Zowel op het gebied van dierenwelzijn als milieu. Dat we de uitstoot van ons doosje nu compenseren, is een kleinigheidje. Te meer omdat het nieuwe doosje per saldo meer CO2 uitstoot dat het oude doosje dat is gemaakt van Paperfoam.”
Naast het nieuwe materiaal en de vorm, is ook de huisstijl van Kipster vernieuwd. De nieuwe eierdozen zijn exclusief verkrijgbaar bij Lidl en liggen vanaf 1 april in de winkels, in doosjes van zes en tien eieren.
Geen nieuws van EVMI meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke dinsdag en donderdag het laatste nieuws.
|
Altijd op de hoogte blijven?
Thema's
Meer over
Lees ook
Tetra Pak start nieuw onderzoek naar duurzame voedselverpakkingen
Tetra Pak is in samenwerking met stralingslaboratorium MAX IV begonnen met onderzoek gericht op het bevorderen van de duurzaamheid van voedselverpakkingen op basis van vezels. Het onderzoek heeft als doel om nieuwe inzichten te verkrijgen in de nanostructuur van vezelmaterialen. De eerste toepassing is gericht op het optimaliseren van de samenstelling...
Peeze start praktijktest herbruikbare koffieverpakkingen
Koffiebranderij Peeze start samen met Koninklijke Burgers’ Zoo en verzekeraar Unigarant een praktijktest met herbruikbare koffieverpakkingen: een afwasbare verpakking die na reiniging opnieuw ingezet kan worden.
Pitch je verpakkingsconcept tijdens de Bunzl Pitch Day 2023
Bunzl Retail & Industry organiseert samen met Janssen Packaging de Bunzl Pitch Day op 11 mei 2023. Tijdens deze dag kunnen ondernemers, startups en studenten hun verpakkingsinnovatie pitchen aan juryleden uit de Food, Non-Food en E-commerce markt.