KitKat is een luxe cadeautje in Japan

KitKat Japan

Voor het eerst in 25 jaar opent Nestlé een nieuwe KitKat-fabriek. De fabriek staat in Japan, het land met de op één na grootste KitKat-consumptie ter wereld. "Kitto Katso" betekent in het Japans "je zal zeker winnen" of "veel succes". Om die reden geven Japanners de reep graag als cadeautje.

De Japanse KitKat is een andere dan de chocoladereep met wafelvulling zoals wij die in Europa kennen. In Azië zijn KitKat-smaken als gebakken aardappel, wasabi, groene thee en edamame-bonen in trek. De nieuwe fabriek gaat alleen dit soort smaken produceren. Nestlé wil in Japan meer met smaak en vorm gaan experimenteren.

Bron: Foodlog

Foto: Jordi Sanchez Teruel

 
Lees ook
Interview: Nestlé in coronatijd

Interview: Nestlé in coronatijd

De coronacrisis heeft ook voor grote fabrikanten allerlei consequenties. We spreken met Marjolijn Niggebrugge, commercieel directeur van Nestlé Nederland.  Net als zovelen, werkt Niggebrugge nu thuis. Met merken als KitKat, Nescafé, Maggi, Starbucks, Garden Gourmet en Wagner opereert Nestlé in allerlei categorieën voor...

Over smaak  valt wel te twisten

Over smaak valt wel te twisten

We weten veel te weinig over smaak. Onze kennis over bereidingswijzen holt achteruit. En met de schaalvergroting in de landbouw is in de afgelopen decennia ook nog de smaak van landbouwproducten achteruitgegaan. Dat betoogt smaakprofessor Peter Klosse. “We zijn met z’n allen voedselanalfabeet en dat vinden heel veel mensen prima.” Smaakprofessor...

Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Foodmultinational Nestlé moet de naam van zijn vegetarische ‘Incredible Burger’ veranderen. Dat oordeelde de rechtbank in Den Haag in de rechtszaak die werd aangespannen door het Amerikaanse Impossible Foods, die de Europese markt wil veroveren met zijn eveneens plantaardige ‘Impossible Burger’. Nestlé zegt in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.