KitKat is een luxe cadeautje in Japan

KitKat Japan

Voor het eerst in 25 jaar opent Nestlé een nieuwe KitKat-fabriek. De fabriek staat in Japan, het land met de op één na grootste KitKat-consumptie ter wereld. "Kitto Katso" betekent in het Japans "je zal zeker winnen" of "veel succes". Om die reden geven Japanners de reep graag als cadeautje.

De Japanse KitKat is een andere dan de chocoladereep met wafelvulling zoals wij die in Europa kennen. In Azië zijn KitKat-smaken als gebakken aardappel, wasabi, groene thee en edamame-bonen in trek. De nieuwe fabriek gaat alleen dit soort smaken produceren. Nestlé wil in Japan meer met smaak en vorm gaan experimenteren.

Bron: Foodlog

Foto: Jordi Sanchez Teruel

 
Lees ook
Nestlé voert in vijf landen Nutri-Score in

Nestlé voert in vijf landen Nutri-Score in

Nestlé zet vanaf begin 2020 het Nutri-Score label op hun producten in vijf Europese landen. In totaal zullen 5000 producten het onafhankelijke voedselkeuzelogo gaan voeren, waaraan te zien is hoe gezond een product is. In Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland zal Nestlé vanaf volgend jaar de Nutri-Score op hun producten...

Nestlé en Corbion starten samenwerking voor eiwit uit algen

Nestlé en Corbion starten samenwerking voor eiwit uit algen

Nestlé gaat samenwerken met Corbion voor de ontwikkeling van ingrediënten uit microalgen. De bedrijven willen die ingrediënten gebruiken in de productie van duurzame, plantaardige voedingsmiddelen. De voedingsmiddelenindustrie is naarstig op zoek naar nieuwe plantaardige eiwitbronnen, en de microalgen zullen Nestlé dan ook met...

Waarom gezond eten ook lekker moet klinken

Waarom gezond eten ook lekker moet klinken

Mensen willen best meer groente eten maar dan moeten zij wel verleid worden door een lekker klinkende naam. Alleen zeggen dat iets op basis van de voedingswaarden gezond is, blijkt niet voldoende om voor de gezonde optie te gaan.